Re: Intel Pentium 187 MHz MMX

Autor: Marcin Bielinski (marbie_at_polbox.com)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 21:29:28 MET

Cze!

Chcialbym wtracic swoje trzy grosze na ten temat...

Mam Abita AX5 z prockiem iP200 MMX Box. Rzeczywiscie, przy probie
normalnego podkrecenia, sprzet sie nie uruchamia, w czasie testow POST
wywala komunikat o zlych ustawieniach. Ale... ustawilem go na 83MHz x 3,0
(250MHz) i obnizylem napiecie do 2,7V i chodzi bez problemu (przy Speed
Error Hold Enabled), nie grzeje sie (oryginalny wentylator). To tyle.
Pozdrowienia!

Marcin Bielinski

Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał(a) w artykule
<Pine.HPP.3.95.971209170138.17971A-100000_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...
On Fri, 5 Dec 1997, Jacek Fiok wrote:

> ...przepraszam, że się wtrącę, ale chciałbym się w końcu RAZ NA ZAWSZE
> dowiedzieć, jak to z tymi iP166MMX-ami jest. To, co do tej pory
> zrozumiałem:
>
> - plastik _czasem_ ma zabezpieczenie przed mnożnikiem >2.5, a
> ceramik _zawsze_;
> - plastik lepiej się chłodzi;
> - jeżeli serio przymierzam się do overclockingu, kupuję dobrą płytę (i
> tu pytanie - czy Abit TX5 ma termometr od procka - jak ASUS TX97,
> podobnie FIC na VP3?)

To wszystko jest bardzo prsote. Kupujesz procesor. Odwracasz go ( przed
kupnem ) nozkami do gory i patrzysz jaki numer jest na dole. Jesli SL23V (
Intele BOX-ed ) to ten procek bedzie dal sie overclockowac. JEzeli nie -
nie bedzie sie dal.
Chlodzenie zalezy od tego jaki tam dasz radiator. Standartowe w BOX-ach
nie wystarczaja do pracy na 266 Mhz - trzeba wtedy radiator oderwac (
mozesz to zrobic czymkolwiek, np. srubokretem ) i chlodzic jakims
wiekszym. Ew. pracowac przy otwartej obudowie :)
Plyty do overclocku - najlepsze to Asus TX97-E, Abit sie nie nadaje, dobra
jest tez Elpina TX Pro. Na niej niektore ezgemplarze osiagaja 300 Mhz.

> Po prostu tyle krąży mitów, że już nie wiem, w co wierzyć :(
> A tu jeszcze ten numerek SL23V.
> Wreszcie coś konkretnego? Które serie mają zabezpieczenie? Jakie w ogóle
> są na rynku?

Teraz wszsytko jest zabezpieczone oprocze SL23V.