Re: Jak zalozyc siec ?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 17:32:20 MET

On Sat, 6 Dec 1997, Tech wrote:

> [...]
> moja najmocniejsza strona...
> bardzo bym prosil o odpowiedz na kilka ponizszych pytan:
>
> Jak polaczyc ze soba poczatkowo 2 a docelowo 5 lub 6 komputerow (PC) przy
> odleglosciach okolo 200-400 metrow (miedzy trzema budynkami) bez uzycia
> koncentratora ?
> (przesyl danych pomiedzy wszystkimi stacjami, ewentualny wydruk na drukarce
> podlaczonej
> do jednego z komputerow, oraz granie np. Quake/Blood/Read Alert/itp....)
> Czy mozliwy jest przesyl danych przy tej odleglosci z predkoscia 10mbit ?
> Jesli nie ta jaki maksymalny mozna uzyskac ?

Bedzie ci szczerze mowiac wszystko trudno zrealizowac, skoro odleglosci sa
ponad 200 m... Bez wzmachola sygnalu sie nie obejdzie. Do gry wystarczy ci
soft z dyskietek dostarczanychz kartami sieciowymi.

> Jakich kabli nalezaloby uzyc: koncentryk/ciekni/gruby albo skretka ?
> (koszty - najtanszy ?)
> Jak sie ma sprawa izolacji galwanicznej (czy jest wymagana) / zgodnosci faz
> sieci ?
> Jakich kart nalezy uzyc (ISA/PCI) oraz jakiej firmy (jak najtaniej i jak
> najlepiej) ?

Generalnie najlepsze sa 3Com-ki. ale pracowalem juz na roznych, nawet na
PCI za 78 zl i sprawowaly sie niezle :)

> Jak skonfigurowac WINDOWS 95 (co trzeba zrobic po podlaczeniu kart poza
> instalacja sterownikow) ?
> Czy jeden komputer MUSI pelnic role serwera i nie byc normalnie
> wykorzystywany (caly czas musialby
> by byc wlaczony aby pozostale stacje mogly przesylac dane)/ czy wszystkie
> stacje moga byc rownorzedne ?

do gier nie jest to wymagane.

> Jakie sa szacunkowe koszty kart sieciowych (nowe / uzywane) ?
> Oraz wszytkie inne problemy jakie moga wyniknac przy probie wykonania sieci
> (wylaczajac problem
> przeciagniecia przewodow )

Problemy... hmm najwazniejsze jest to zebyscie w ogole sie "widzieli" co
moze byc problemem ze wzgledyu na dlugosc nitek. Poza tym generalnie rzecz
biorac problemow nie ma :)