Re: Jaka plyta i proc do przetwarzania grafiki/baza dannych

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 09 Dec 1997 - 11:27:52 MET

On Fri, 5 Dec 1997, Rafal Bulacinski wrote:

> Witam.
> Chcialbym "sklecic" szybka stacje graficzna do pracy w 2D (Corel
> glownie, PhotoShop troche mniej). Co bedzie lepsze:
> - jednoprocesorowa plyta z iPII 233/266 Mhz
> - dwuprocesorowa plyta z iPPro 200 Mhz
> - dwuprocesorowa plyta z iP 233 MMX

Jak dla mnie to najlepiej jednoprocesorowa PII 300 Mhz lub P300 MMX. Przy
czym PII jest znacznie bardziej "przyszlosciowy" :)

> Komputer bedzie mial 128 MB RAM i jakis dysk SCSI.

No to zdecydowanie juz PII. Intel TX nie cacheuje pamieci powyzej 64 MB.
Musialbys kupic jakas plyte na chipie Via Apollo.

> Czy ma sens kupowanie NT 4.0 do pracy w Corelu (czy najnowsza wersja -
> 8.0 - jakos wykorzystuje wielozadaniowosc z
> wywlaszczaniem/wielowatkowosc)

NT musisz miec jesli chcesz uzywac stanowiska dwuprocesorowego.

> Jesli nie ma sensu kupowanie NT, to 2 x iPPro chyba tez??
> Jaka karte graficzna kupic (do 1000 PLN) do tego?

3D Labs Permedia - jakakolwiek karte oparta na tym chipie. 850 zl brutto.