TOSHIBA XM-6002B a motorek...

Autor: Leszek A. Szczepanowski (twinsen_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 05 Dec 1997 - 15:44:44 MET

Czesc! Jest problem natury nastepujacej:
Jest sobie tytułowy CD-ROM, podpięty prawidłowo
i chodzi. Lecz czy go używam w DOS (TOSHV215.SYS+MSCDEX),
czy w Win95 (ATAPI pod driverem ASPI), czy w Linuxie,
jego osiagi nie są najwyższe. A jest to CD-ROM 16x.
Mnie już nawet nie chodzi o to, że to 16x, tylko że
domyślnie przestaje kręcic motorkiem po około 10 sekundach
od zaprzestania odczytu. Potem, jeśli się chce coś z płyty
- rozbieg trwa dobre 2 - 3 sekundy. A nie o to przeciez chodzi!
W sterowniku dla DOSa jest parametr ktory nakazuje wyłączać
silnik po zadanym czasie, niestety nie działa. Zdobyłem
także program który się nazywa SPINDOWN, on też niestety nie działa.
Poradźcie, da się jakoś ten motorek ustawić, żeby się kręcił
cały czas ? MTBF już mnie mało interesuje, byle ten czas dostępu
był znośny. To już nawet bylejaki złom z gieldy ma lepszy
czas dostępu - na stałym poziomie :-))

                   |  Leszek A. Szczepanowski, SQ9ANR.  |
                   |  E-mail: twinsen_at_polsl.gliwice.pl  |
                   | Ampr-mail: sq9anr_at_gliwice.ampr.org |