caller ID

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 16:40:02 MET

Hello chmiel_at_ibmer.waw.pl!

01 Dec 97 20:50, chmiel_at_ibmer.waw.pl -> do All:

 c> Wystarczy kontrolne polaczenie z fax/modemem ...

Nic z tego. Modemy chodza na liniach wspoldzielonych z aparatami telefonicznymi
i sa ustawione na "NO ANSWER", - nadaja faksy automatycznie, glownie w nocy.
(Do odbioru faksow jest dedykowana "linia faksowa" ze stacjonarna fax-maszyna).
Wiec Twoja "teza o identyfikacji faksow" jest nierealizowalna.

 c> A czy znasz maszyny faxowe nie podlaczone na stale?

Oczywiscie. W wielu firmach ze wzgledu na brak linii tel. odbior faksow jest
wlaczany po porozumieniu sie "na fonii" z obsluga.

 c> prawodawstwo w sprawie CID powinno uwzgledniac rownosc
 c> _obu_ zakonczen lacza tzn.: ab A wie jaki numer wykrecil
 c> tak wiec ab B tez to powinien wiedziec przed podniesieniem
 c> sluchawki. Brak CID stwarza nierownosc,

Nie analizujesz najwidoczniej stosowanej logiki prawnej towarzyszacej pojeciom
prywatnosci.

Instalujac "pomost" ze strefa publiczna - jakim jest n.p. dzwonek do drzwi czy
linia telefoniczna, robisz to:
1) z _wlasnego_, _nieprzymuszonego_ wyboru,
2) ze swiadomoscia SAMO-ograniczen wlasnej suwerennosci z tego wynikajacej.
(beda mi dzwonic rozni ludzie, w tym takze przypadkowi, "niechciani",
w "dziwnych" porach dnia i nocy, itp.)
- Nawiasem mowiac - z ta "swiadomoscia samoograniczen" jest raczej kiepsko u
uzytkownikow urzadzen technicznych w ogole, ale to inna bajka.
3) sam okreslasz jaki zakres suwerennosci chcesz poswiecic.
(piszesz przy dzwonku nazwisko lub "mieszkanie nr.5" albo zgola nic, a w
przypadku tel. n.p. zastrzegasz numer, wylaczasz CID, masz mozliwosc
ignorowania
"wezwan" czy wylaczania dzwonka n.p. w okreslonych godzinach zeby nie byc
budzony itp).

Daje Ci to mozliwosc KONTROLI nad "pomostem" do Twojej przestrzeni prywatnej,
(w tym takze informacji o Tobie).
Wyzbywanie sie ktoregokolwiek z praw do decydowania o sobie i swojej
suwerennosci nie lezy w Twoim interesie, wiec tym bardziej prawo to NIE moze
byc
ZAWLASZCZONE przez kogos "z zewnatrz" - n.p. operatora.

Przy dzwonku do drzwi mozesz umiescic swoja metryke z biografia jesli masz
taka ochote, jednak nikt inny nie moze tego zrobic BEZ TWOJEJ WIEDZY i ZGODY.
Zwroc tez uwage, ze nigdy nikt Ci nie nadal uprawnien do legitymowania
dzwoniacych do Twoich drzwi wejsciowych, - mozesz im co najwyzej nie otwierac.
Rownosc _jest_ _zachowana_ i polega na tym, ze Ty takze nie musisz sie
legitymowac dzwoniac do czyichs drzwi. Wiec teza o (nie)rownosci jest w tym
wypadku rowniez chybiona.
Natomiast nie jest chybiona w przypadkach TP.SA, kiedy to abonenci placacy taki
sam jak inni abonament, nie moga liczyc na takie same uslugi jak inni (wnoszacy
takie same oplaty w tej samej instytucji) - na co zwrocil uwage UA.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-