Re: Boot z CD-ROM-u ????????

Autor: Figa (MFigatowski_at_impaq.com.pl)
Data: Wed 03 Dec 1997 - 13:26:02 MET

On Tue, 02 Dec 1997 13:28:31 +0100, "Paweł Schmidt"
<pschmidt_at_uci.agh.edu.pl> wrote:

> Z tego co wiem umożliwia to program WinOnCD. Nie wiem, nie próbowałem,
>za to gdzieś w sieci znalazłem całą specyfikację standardu El-Toro (to
>się chyba tak nazywa) dot. właśnie bootowalnych CD.
>
>Pozdrawiam
>
>Paweł

Tak naprawdę to da się to zrobić z poziomu każdego programu,
pozwalającego stworzyć ISO-image na dysku, a po pewnych poprawkach
nagrać go na płytkę.
Skorzystałem z informacji zawartych na:
http://140.116.2.10/~thlx/bootcd.htm
ściągnąłem "pchełkę" z
http://140.116.2.10/~chensj/bootcd.arj
i stworzyłem swój pierwszy bootowalny CD. Odlot!
WinOnCD 3.0 potrafi zrzucić dysk (SCSI) bit po bicie na krążek i
automatycznie dodaje specjalny header umożliwiający bootowanie.
Niestety, mało kto ma dysk SCSI ...
Ogólnie zasada jest prosta: musi istnieć specjalny sektor opisu
("pchełka" generuje plik o rozmiarze 2k i niezbędnej zawartości) i
image bootowalnego dysku (dyskietka 1.2, 1.44, 2.88, dysk twardy -
"pchełka" potrafi zrobić image dyskietki w specjalnym pliku), w
ISO-imagu jako pierwsze muszą znaleźć się dwa pliki (tak jest
najprościej wymusić umieszczenie niezbędnych informacji w początkowych
sektorach CD, pliki te generuje "pchełka") konieczne jest wpisanie
pewnych informacji do 16 i 17 sektora CD (tego dokonuje druga
"pchełka" zawarta w pakiecie). Pozostaje tylko nagrać tak spreparowany
ISO-image na CD.

W tej chwili jestem na etapie rozgryzania MultiOS-bootable CDROM

Udanego wypalania!

        Maciek