Re: ViewTop na VooDoo Rush

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 17:45:49 MET

On Wed, 26 Nov 1997, Wojciech Pytlik wrote:

> Tomasz Jarnot wrote in message ...
>
> Z ViewTopem na rushu jest generalnie jeden problem. Ma on TYLKO 2 MB
> nierozszerzalnej pamieci do wykorzystania przez chip VooDoo i dlatego
> niektore gry odmowia wspolprayc ( standartowo jest 4 MB na Diamond Monster
> i tego trzymaja sie producenci gier ), jak to robi np. Quake. I to moim
> zdaniem eliminuje te karte z kregu potencjalnych konkurentow Diamonda.
>
> Jurand
>

> O ile mi wiadomo to VooDoo Rush wykorzystuje cala pamiec karty. 2 MB ma
> tylko do swojej dyspozycji (na tekstury), a reszte pamieci uzywa razem z
                              ^^^^^^^^^^^

Pytanie zasadnicze - ile MB pamieci na tekstury ma standartowy Diamond
Monster ( karta wzorcowa z VooDoo - tak sobie zalozymy ). Odpowiedz - 4
MB. Roznica wiec jest istotna - wystarczy ze gra bedzie wymagala
zaladowania do pamieci 2.5 MB tekstur i nie ruszy na tym ViewTopie.
Tak wiec dobrze myslisz ale zle myslisz.

> chipem 2D. Czesc starszych gier odmawia wspolpracy z karta ze wzgledu na
> niepelna zgodnosc Rush'a z chipem Voodoo Graphics (uzytego np. w Diamond
> Monster 3d).

Heh.. faktycznie jakies 5% gier moze nie pojsc na Rushu.

Ale teraz mala pociecha dla potencjalnych chetnych do kupna ViewTopa na
Rushu. JEst juz wersja 6 MB. Cena - ok. 550 zl netto.

Jest tez inna karta - na chipie 3d labs Permedia II, 8 MB RAM, wyjscie
VMI, TV, cena 850 zl brutto. Mysle ze to jest naprawde niezla propozycja -
max rozdzielczosci 1600*1200 w True Color :) Gry tez wykorzystuja Permedie
podobnie jak VooDoo wiec nic tylko kupowac :)

                                                        Jurand