Re: Help! Hard disk fail...

Autor: Krzysztof Baranek (baran_at_physik.tu-berlin.de)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 13:35:00 MET

Łukasz Bajoński wrote:

> Piotr Zadrozny <pzadrozn_at_micros.com.pl> napisał(a):
>
> /> Czy zauwazyles jakas zmiane w odglosach pracy dysku ostatnio?
> /> Zwlaszcza zaraz po wlaczeniu? Mozna "na ucho" okreslic czy dysk
> /> ruszyl prawidlowo, czy "meczy sie".
> /> Obawiam sie, ze to moze byc awaria dysku :-((
>
> Albo po prostu kabelki przestały kontaktować, roskręć sprzęt i
> dociśnij taśmy.

Wlasnie najbardziej dziwne w tym wszystkim jest to, ze nic nie
zapowiadalo awarii. Dysk nadal rusza normalnie, tylko, ze jakby go nie
bylo. Poniewaz wszystkie wczesniejsze przeboje z dyskiem odbywaly sie na
poziomie software, to zupelnie nie wiem, jak z tym walczyc. Kabelki
kontaktuja na pewno, to juz przerobilem, poza tym chyba wykluczylem juz
awarie plyty, bo CD-ROM rozpoznaje bez problemow.
Wiem, ze sytuacja nie wyglada najlepiej, ale mimo to nie chcialbym sie
tak po prostu poddac.
A jesli nawet dysk padl, to czy istnieje jakis sposob, zeby zmusic go,
zeby "oddal co moje". No i czy ktos w ogole zajmuje sie naprawa
twardzieli?
 Krzysztof Baranek
 baran_at_physik.tu-berlin.de
 For PGP key -> finger chris_at_dedal.man.szczecin.pl