Re: tworzenie bitmapy z danych w BC++Builder

Autor: Pawel Pyk (pyk_at_ccgate.ari.ch)
Data: Tue 02 Dec 1997 - 12:46:34 MET

Maciej Pilichowski wrote:

> Pawel Pyk (pyk_at_ccgate.ari.ch) wrote:
>
> Hej,
>
> Tak w ogole nie ta grupa,
na programming nie dostalem zadnej odpowiedzi, wiec wyslalem i tutaj

 ale jesli dobrze kojarze to Builder jest chyba
> odpowiednikiem Delphi, wiec to o co pytasz jest built-in, wystarczy poklikac
> mysza. No chyba, ze nie jest odpowiednikiem ;-))))

W tym o co mi chodzi zapewne jest odpowiednikiem. Nigdy niestety nie
bawilem sie Delphi (aczkowiek jestem pascalowcem),
ale jak bys napisal w trzech zadniach jak bys sie do tego zabral w
Delphi, ktory komponent, jakie
properties i metody to pewnie sobie poradze. Byc moze po prostu nie
umiem czegos znalezc,
(wiem tylko jak postepowac gdy mam gotowa BMP). Dla pewnosci przypomne
specyfikacje zadania:
1. Mam tablice pomiarow (powiedzmy ze 512x512 po jednym bicie).
2. Chce to wyswietlic nadajac temu jakies zdefiniowane kolory,
3. Chce to zgrac zgrac w dowolnym popularnym formacie bitmapowym,
dysponujacym definiowalna paleta
(chciabym rodzielic definicje moich sztucznych kolorow, od danych
pomiarowych)
4. Opcjonalnie przydaloby sie umiescic w pewnych miejscach bitmapy,
bitmwapowe fonty (po prostu chce wzbogacic wydruk o skale z boku)
5. Bardzo dobrze byloby zeby toto umozliwialo modyfikacje w locie
pojedynczego pixla (na wypadek gdybym chcail wyswietlac toto on-line w
czasie skanowania).
Dzieki
Pawel
PS: gdzie jest polska lista dotyczaca Delphi, w PZS nic nie moge
znalezc, a ludzie sie powoluje.

Dzieki
Pawel