Re: Zakladam LANa w bloku, prosze o rady!

Autor: Paweł Kucharski (pawkuch_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 30 Nov 1997 - 22:36:28 MET

1. Pod Windows 95 bez problemu, pod czystym DOS-em ze sterownikami IPX
dostarczonymi z karta.
2. Bez dodatkowych wzmacniaczy powinno chodzic do ok. 180m (na kablu
koncentrycznym z ekranem). U siebie mam najdluzszy odcinek 50m, nie ma
problemow.
3. Ja uzywam Geniusa GE2000, chodzi jak zyleta na 3 komputerach (ma zlacze
ISA, model 2500 jest PCI). Na tych najtanszych kartach osiagniesz max.
1MB/s przepustowosci w teorii, w praktyce przy kopiowaniu miedzy dyskami
jakies 450kB/s. Do gier to w zupelnosci wystarcza, one radza sobie nawet na
polaczeniu kablem "null modem", a tam jest gora 10kB/s. Jak cie to nie
zadowala, to mozesz kupic karty Fast Ethernet 10 MB/s, ale cena juz nie ta,
ok.300 zl za karte.
4. Mozliwe, ze karty PCI mniej obciazaja procesor w czasie pracy, ale
dokladnych danych nie mam.
5. Sprawdzalem i dzialaja:
-Duke3D,
-Quake (tu potrzeba szybkich maszyn),
-Warcraft 2,
-Command&Conquer,
-Red Alert,
-DOOM 2.

Jeszcze pare uwag:
- kup karty ze zlaczem BNC (okragle) i kabel koncentryczny, do sieci 1MB/s
wystarczy 1 zyla i ekran, NIE kupuj ze zlaczem telefonicznym (tanszy jest
kabel - tzw. skretka, ale potrzeba HUB-a za ladnych pare baniek),
-kabel w sklepie musza ci okuc w zlacza BNC, do tego potrzebna jest
specjalna zaciskarka,
-do KAZDEGO komputera kabel podlaczaj przez rozgaleznik T (najczesciej w
komplecie z karta), na wolnych koncach zainstaluj terminatory 50 omow,
jeden z uziemieniem, a drugi bez,
-szybosc w grach bedzie zalezala od najwolniejszego, chociaz z tym roznie
bywa, bardzo ladnie dziala Warcraft 2, nawet na 486 w sieci, a chyba
najgorzej Quake i Red Alert pod Win,
-na koniec musisz jeszcze odpowiednio skonfigurowac karty (przerwania i
adresy), a potem sterowniki,
Jakbys mial jakies pytania, to pisz na mojego e-maila:

--
Pawel Kucharski
pawkuch_at_friko.onet.pl