Re: bootmanager i dwa dyski???

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Sun 30 Nov 1997 - 21:47:38 MET

hal9000_at_calder.com.pl (Tomasz Stelmaszczuk) napisał(a):

/> W Sat, 29 Nov 1997 15:12:04, "Tałajczyk Piotr"
/> <piotr_ta_at_friko2.onet.pl> piszesz:
/>
/> > mam pytanie ludziska. czy ktos z was spotkal sie moze z czyms takim, ze
/> > partition magic nie chce wspolpracowac z dwoma dyskami. jeden jest
/> > ustawiony na PIO4 (port primary 3.2Gb) drugi na PIO3 (port secondary
/> > 500Mb). byc moze roznica trybow w jakich one pracuja jest przyczyna tych
/> > konfliktow.
/> > wiec na dysku 3.2 mam dosa, win95, wczesniej nawet WARPA i boot manager z
/> > jednym dyskiem biegal bezproblemowo. chcialem sprawdzic, czy dos pojdzie z
/> > tego drugiego dysku i okazalo sie, ze kanal. wyskakuje napis "starting
/> > Msdos" i zawias. to samo dzialo sie z warpem. teraz to samo dzieje sie z
/> > linuxem. azeby wystartowac z linuxa musze wylaczyc w biosie dysk 3.2 i port
/> > primary. nie mam innego wyjscie bo bootmanager sie wali. w przypadku linuxa
/> > zdarzy sie tylko wyswietlic napis (a wlasciwie jego czesc) "LI...". potem -
/> > tradycyjnie - zawias. czy ktos mial takie szopki z dwoma dyskami i
/> > bootmanagerem. partycje systemowe dla kazdego systemu sa primary.
/> >
/> Jeżeli dobrze pamiętam, to DOS'a możesz posadzić tylko na pierwszym
/> HDD, na pierwszej partycji primary - tak żeby mógł dostać C: od
/> BootManagera.

Częściowo tak ...
Ale wystarczy w BIOSie zmienić sekwencję startową z C,A,SCSI na
D,A,SCSI i już możesz uruchomić DOSa z drugiego dysku. Sam mam tak
zrobione i działa bez zarzutu :)
Jedynym mankamentem jest konieczność za każdym razem zmian w BIOSie,
ale robię to na tyle rzadko, że nie odgrywa to roli.
Ten drugi dysk służy po prostu za dużą dyskietkę i obraz dla
nagrywania kompaktów :)

/> Tomasz Stelmaszczuk