Re: Co lepiej kupić więcej RAMu czy szybszy procesor ???

Autor: Maciej Rusinek (macrus_at_mega.com.pl)
Data: Sun 30 Nov 1997 - 12:50:28 MET

rork napisał(a) w wiadomości: <01bcfd0f$218da900$LocalHost_at_rork>...
>pracował szybciej. Zajmuję się grafiką komputerową (Corel, PhotoShop).

raczej RAM - jest tani, w prosty sposób się montuje etc.
najlepiej od razu zrób sobie 64MB
Poobserwuj zachowanie się komputera - jeżeli bardzo dużo mieli dyskiem,
debatując nad każdą, najprostszą nawet operacją graficzną, to znaczy,
że ma za mało pamięci i wspomaga się swapowaniem
Jeżeli nie mieli dyskiem a mimo to powoli przetwarza np. filtry ,
to znaczy że RAM-u ma dość, więc spowalnia procesor
Generalnie -zależy, jak duże foty obrabiasz - jeżeli małe (tzn. mieszczące
się spokojnie w pamięci),
to raczej zmień procesor, jeżeli duże - rozszerz pamięć

BTW. większość P75 można spokojnie podkręcić do 90 - choć generalnie
nie polecam, to mam tak u siebie od roku i wszystko OK