Re: Rzad a TPSA

Autor: Tomek (tomi_at_ispid.com.pl)
Data: Thu 27 Nov 1997 - 11:13:03 MET

1. A mozeby tak sprywatyzowac wreszczie telekomune - niech wtedy
wprowadzaja max. stawke VAT, a i tak abonament telefoniczny bedzie
tanszy - chociazby tylko ze wzgledu na konkurencje
2. Czy w takiej sytuacji, jaka powstaje koncowka SA w nazwie
telekomunikacji nie brzmi dla panstwa smiesznie?
3. Do Rzadu=zarzadu TPSA: Dlaczego, zamiast podwyzszac Vat tylko o te
kilkanascie procent nie ustalic ceny np na zlotowke za 1 minute?
Pomyslcie tylko - ile wtedy zarobilibyscie dla powodzian. A moze
byscie stracili - co? No wlasnie - podwyzszanie ceny koncowej nie
zawsze prowadzi do wzrostu zyskow. Obawiam sie , ze ta decyzja na
pewno nie przyniesie przewidywanych przez rzad zyskow.
4. Konsekwencje uboczne:
Poniewaz zwykli zjadacze chleba na ogol maja budzet domowy ustalony na
poziomie powiedzmy 30 zl, to po podwyzce na pewno nie zaczna wydawac
wiecej, chociazby nie wiem jak ich do tego motywowali politycy
(obecnie mowia, ze zyski dla powodzian - hahaha). To samo zreszta
dotyczy firm - na pewno wiecej zacznie korzystac z darmowego
internetu, aby chociazby oszczedzic na miedzymiastowych faxach.
W kazdym razie na pewno wiekszosc nie bedzie wydawala globalnie
wiecej, niz wydaje do tej pory, a nalezy podejrzewac, ze mniej.
I co z tego wszystkiego wynika ?
1. Vat zwiekszy dochody panstwa przy jednoczesnym ZNACZNYM
zmniejszeniu dochodow TPSA (czyli kase beda sciagac sami od siebie i
tylko naiwny powodzianin uwierzy , ze w ten sposob cos wiecej
otrzyma).
2. TPSA nie bedzie teraz powyzszac oplat co pare miesiecy, jak to bylo
do tej pory, lecz co miesiac, ew raz a porzadnie - powiedzmy o 100%,
no bo co im kto moze zrobic, a poza tym panstwo w jakis sposob nadal
musi zarobic na powodzian.
Do czego to wszystko doprowadzi - niech kazdy dopowie sobie sam.
Tak wiec taka decyzja to jedna wielka glupota. Nie wiem, czy nie
zarobionoby wiecej obnizajac, lub w ogole zanszac ten VAT.
I na koniec apel:
POWODZIANIE - OPROTESTUJCIE JAKO PIERWSI TA DECYZJE, BO ZAMIAST DOSTAC
TO, CO SIE WAM NALEZY, JESZCZE Z WAS ZEDRA, A SPOSOB NA TO NA PEWNO
JAKIS BEDA MUSIELI WYMYSLIC