Re: Czy plyta glowna ma wplyw na predkosc

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 27 Nov 1997 - 10:52:47 MET

On Sun, 23 Nov 1997, Lukasz Kaluski wrote:

> Mam takie pytanie - czy plyta glowna ma wplyw na predkosc pracy
> komputera, a jesli tak to w jakim stopniu. Dlaczego na rynku jest taka
> roznica cenowa miedzy roznymi plytami ?

Cala roznica w szybkosci dzialania komputerow z roznymi plytami glownymi
wynika z ustawien parametrow w BIOS-ach tych plyt. Moze sie okazac, ze
komputer z Asus-em, pomimo bardzo dobrych parametrow tej plyty, bedzie
dzialal wolniej niz komputer z plyta No-Name. Jesli jednak obie plyty
ustawione beda optymalnie ( co nie kazdy oczywiscie potrafi zrobic ), to :
- roznica predkosciowa moze wynosic max. 3% dla calego komputera,
- stabilnosc dzialania systemu ( jakiegokolwiek ) bedzie nieco wyzsza na
plycie dobrej firmy, chociaz nie jesst to regula,
- przy silnej rozbudowie komputera plyta No-Name moze miec problemy z
obsluga niektorych kart, ale tez nie jest to regula.

                                                        Jurand