Re: Karty sieciowe ?

Autor: Maciej Rusinek (macrus_at_mega.com.pl)
Data: Wed 26 Nov 1997 - 21:17:12 MET

Pawel Idzi napisał(a) w wiadomoœci: ...
>Mieszkam w bloku gdzie w moim pionie na gorze i na dole sasiedzi maja
>pecety. Chcialbym sie polaczyc z nimi siecia lokalna. Nie mam w tym
>zadnego doswiadczenia. Czy ktos moglby mi doradzic troszke?
>
>1. Jakie karty kupic, slyszalem ze dobre sa Geniusy, ale moze ktos cos
>innego kupil ostatnio za ok 100zl/szt. i tez jest zadowolony

np. SMC - bardziej "firmowe" , ale geniusy nie sa zle

>2. Czy jak kupowac to PCI?

drozsze ok. 50-100% - zalezy do czego, generalnie sa nieco szybsze
- jezeli maja tzw. BusMastering, to nie zajmuja tyle procesora,
- jezeli masz malo slotów ISA - to czasem jedyne wyjscie

>3. Jezeli ktos jest z Krakowa to czy na kr.gieldzie mozna kupic kable i
>terminatory? ile to kosztuje?

nie z Krakowa, ale kupisz w kaztym sklepie z czesciami elektronicznymi
kabel 1-2zl/metr, terminator ~4zl, trójnik ~5zl, BNC ~3zl

Aha - mówimy o polaczeniu typu "cienki Ethernet", czyli koncentrykiem,
skretka tanio mozna polaczyc tylko 2 komputery, do wiekszej ilosci
potrzebny jest dodatkowy osprzet

>4. Jakiego oprogramowania uzyc na poczatek, wystarcza Win95, czy lepiej
>zalatwic sobie od razu Lantactica, a jezeli Lanntastica to PL czy nie?

IMHO wystarcza Win95

powodzenia