Re: mam problem: monitor walczy z kompem

Autor: Wojtek Thomas (wthomas_at_i17unixb.ists.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 26 Nov 1997 - 12:01:28 MET

Michal Martys (mafi_at_ds14.agh.edu.pl) wrote:
: Problem:
: Moj komputerek chodzil wczesniej z monitorem kolor (nie u mnie)
: A ja mu zaaplikowalem swoj: MONO 12" (110V) IBM VGA max 640:480 i z
[...]
: kolorze tla a NBA sie zawiesza i pisze , ze nie pojdzie w systemie
: MONO . Inne np. gierki hulaja , Win311 hula.
: (w innym kompie to hulalo) karta to jest Trident 0.5 M (podobno SVGA)
: Moglibyscie mi cos poradzic w tej sprawie.

Pierwsza propozycja to zmienic przypiecie pinu 12 (chyba) we wtyczce
monitora. Dzieki niej komputer moze sprawdzic czy monitor jest
kolorowy czy nie. Zdaje sie, ze kolorowe zwieraja ten
pin do masy. Sprawdz szczegoly w opisie swojej karty graficznej.

Brak kolorow...

Monitory kolorowe (a wlasciwie producenci) ulatwiaja sobie prace
podpinajac do dzialka elektronowego tylko sygnal dla zielenii (R).
W wiekszosci wypadkow to nie przeszkadza, ale czasami nie widac
kolorow. W mojej wtyczce zrobilem mostek z rezystorow sumujacy
sygnaly z linii R,G,B. Od trzech lat moj Datas14m chodzi jako
"kolor" :-). Schemat byl w ktoryms Elektorze.

Wojciech Thomas, wthomas_at_ub.ists.pwr.wroc.pl
Politechnika Wrocławska
Wroclaw University of Technology, Poland