Re: fat32 vs fat16 & SB AWE32 pamiec

Autor: Michal Rac (gnomon_at_r1.pam.szczecin.pl)
Data: Tue 25 Nov 1997 - 11:59:07 MET

Witam !!

> Witam,
> Mam dwa pytanka:
> 1. Co sie dzieje w sytuacji kiedy na sformatowany dysk (3,2GB FAT32
> Win95
> OSR) przekopiuje wszystkie pliki (wraz z Win95 OSR(?-chyba) FAT16) i
> od tej
> pory bede uzywac tylko duzego dysku? Jak na razie po paru udanych
> uruchomieniach i po instalacji jednego programu (juz na nowym dysku)
> nie
> mam dostepu do dysku ("Brak gotowosci dysku"), a fdisk.exe wykazuje
> stare
> [...]

Osobiści nie polecam VAT32. Sam go zainstalowałem i niektóre programy
dosowe tak mi się powoli wgrywały, że go w końcu wywaliłem. Od starego
różni się tym, że ma mniejsze klastery - zamiast 16 kb to 4kb i przez to
jest oszczędniejszy (pod względem miejsca zajmowanego przez programy
posiadajšce mnóstwo małych plików). To samo można uzyskać dzielšc duże
dyski na partycje - wtedy wielkość klasterów się zmniejsza również. I
jeszcze jedna rzecz - na razie żadne resizery nie obsługujš vat32 i
dlatego też go wywaliłem - ale to się powinno wkrótce zmienić.Pozdrawiam
!!
Michał Rać
=gnomon=