Re: Czy plyta glowna ma wplyw na predkosc

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 24 Nov 1997 - 02:21:34 MET

On Sun, 23 Nov 1997 01:45:46 +0100, Lukasz Kaluski wrote:
>Mam takie pytanie - czy plyta glowna ma wplyw na predkosc pracy
>komputera, a jesli tak to w jakim stopniu.

Jesli jest w miare normalnie zrobiona, to minimalny [kilka %].
W dodatku to czesto kwestia ustawien setup.
"Normalna" konstrukcja obejmuje obecnosc cache, co nie zawsze
Optimusowi sie zdarzalo :-)

Ostatnio problem nabral na sile - wiele plyt cachuje zaledwie pierwsze
64MB ram, a mozna miec wiecej..
Z drugiej strony - typow plyt wiele, a tak naprawde kostrukcji kilka -
prawie wszystkie zrobione na tych samych kosciach intel'a.

> Dlaczego na rynku jest taka roznica cenowa miedzy roznymi plytami ?

Taka jak we wszystkim. Towar kosztuje tyle ile ludzie za niego zaplaca
:-). Jedni sugeruja sie marka i reklama, inni maja dobre doswiadczenia
z nienajtanszym typem, inni nie maja ochoty miec problemow i nie
kupuja najtanszego szmelcu, innym podobaja sie bajerki oferowane przez
asusa, i sa sklonni za nie zaplacic, inni chetnie podkreca magistrale
PCI do 50MHz.

Bardziej od predkosci decydujace sa jakosc, ilosc slotow, opcje
oferowane przez BIOS, rozlozenie elementow, itp.

Tak jak z modemami - roznica w cenie miedzy Zyxelem a Zoltrixem spora,
Zoltrixy tez czasem dobrze dzialaja :-).

J.