S Z P E N C J A L I Ś C I Z Chip(y)

Autor: chester (chester_at_kki.net.pl)
Data: Sun 23 Nov 1997 - 03:11:22 MET

Napisałem długiego maila, ale Netszkapa się wyłożyła i wsjo szlag trafił
więc skrót:

Idiotyczny test drukarek - numer 12/97 szczegóły:

1. Strona 104 DANE TECHNICZNE:
Niestety nie znam oferty konkurencji ale sądzę, że wśród bywalców grupy
są tacy,
którzy dołożą 3 grosze, więc niech będzie HP:
Liczba dysz w kolejności czarne/kolor w/g Cipy:

Model l.d.
DJ 670c 48/50
DJ 690c 50/48

Dla niezorientowanych - drukarki te korzystają z identycznych cartridge
czyli 51629A - czarny i 51649A - kolor
Pamięć drukarki w KB w/g Cipy:

Model pamięć
DJ 820CXi 192
DJ 870CXi 2500 !!!

Dane producenta:

DJ 820CXi 128
DJ 870CXi 512
Zalecana gramatura papieru:
Wszystkie wymienione w teście modele HP

w/g Cipy:
- do 220g/m2

w/g producenta:
papier: 60 - 130g/m2
koperty 75 - 90g/m2
karty 110 - 200g/m2

Informacja ta jest o tyle ważna, że w przypadku poszczególnych modeli
duże znaczenie ma skąd dany nośnik jest ładowany !!!
Pomijam nieścisłość odnośnie gramatury papieru, która ma wpływ na
trwałość i bezawaryjność produktu.

Orientacyjne ceny mat. eksploatacyjnych:
b/d - czyli inaczej mówiąc bałwany/debile

Interfejsy w/g Cipy:
- biała plama
Rozumiem, że milczenie oznacza domyślnie IEEE 1284 - czyli Centronics

Winno być:

Model:
DeskJet 670c IEEE 1284B - Bi Tronics, ECP
DeskJet 690c IEEE 1284B - Bi Tronics, ECP
DeskJet 820 CXi j.w.
DeskJet 870 CXi j.w. + RS 422 (wersja Macintosh), Apple Talk

Odnośnie IEEE 1284B - uważam, że jest to bardzo ważna informacja. przy
wykorzystaniu
zwykłego kabla typu Centronics drukarki HP nie będą działały poprawnie w
środowisku
WINDOWS !!!
Wyposażenie dodatkowe w/g Cipy:

Model w.d.
690c [ ]
820CXi Jet Direct EX
870CXi [ ]

Ludzie !!!
Jak długo sprzedaję DJ 820CXi w żadnej nie widziałem JetDirecta !!!
Nie słyszałem też o możliwości podłączenia tego urządzenia do tego
modelu !!!

Powinno być:

Model w.d.
690c w wersji "690C+ " w cenę drukarki wliczony jest
Photo Color Kit
820CXi [ ]
870CXi Możliwość opcjonalnego podłączenia serwerów
drukarkowych HP
                            o symbolach J2590A - 94A

Dla niezorientowanych:

HP Photo Color Kit:
Tusz HP Photo o symbolu C1816A zawierający odcienie light cyan, light
magenta, black
oraz futerał do przechowywania tuszu zamiennie photo/black na czas
drukowania
(lub niedrukowania danym cartridgem jak kto woli)
Uwagi w/g Cipy:

Brak uwag odnośnie wszystkich modeli.

Winno być:

Model:
DJ 690c możliwość druku z jakością fotorealistyczną przy użyciu
Cartridge'a Photo
                    oraz nośnika Photo Paper. Ponadto DeskJet 690c jest
jedyną drukarką
                    atramentową na rynku przystosowaną do druku na
papierze ciągłym
                    - składance (bez perforacji) HP Banner Paper.

TAK WŁAŚNIE WYGLĄDA RZETELNA INFORMACJA
WEDŁUG GAZETY CHIP !!!

Niestety posiadam stosunkowo wąski zakres wiedzy na temat pozostałych
wymienionych
w teście modeli drukarek. Zostawiam więc pole do popisu innym.
Pomijam milczeniem celowość i sens porównania modeli z różnych poziomów
adresowania
do klienta wrzucając wszystko do jednego worka łącznie z drukarkami
laserowymi i oceny
w/g np. jakości wydruku. Jest to po prostu głupie i śmieszne.

Nie będę też komentował samego testu.
Zamiast tego proponuję porównanie użytej przez Cipę argumentacji oraz
zabawę
w skojarzenia. Proszę zwrócić uwagę na dostawców sprzętu, wielkość
ogłoszeń w numerze,
oraz przyjętą argumentację przez opiniodawców...
Posądzanie mnie o jakiekolwiek sugestie w tym momencie jest bezzasadne
;))))))

Przerażeniem napawa mnie dział poradnik kupującego...
Pozostawiam to bez komentarza.

Pozdrawiam wszystkich, którym chciało się dobrnąć do końca.

Proszę przeczytać również CHIP - Reakcja