Problem z modemem: Data compression off or unknown.

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p109.f80.n480.z2.fidonet.org)
Data: Thu 20 Nov 1997 - 16:43:03 MET

Hello Mariusz!

18 Nov 97 09:06, Mariusz Grzeca -> do All:

 MG> Ja mam Zoltrixa 336i Sierra i u mnie jest to samo, ale mysle, ze
 MG> obsluguje V.42, V.42bis, MNP-y, w Windblowsach mam ustawiona
 MG> sprzentowa kompresje i korekcje, ale w logu jest, ze jest wylaczona,
 MG> albo nieznana. Czy moze ktos wie dlaczego tak sie dzieje ?

Kompresja jest _rzeczywiscie_ wlaczana dopiero w procesie negocjacji modemow.
Jezeli modem drugiej strony ma ja wylaczona lub negocjacja sie nie powiedzie
(protokol kompresji nie zostanie uzgodniony), to polaczysz sie "na golo" mimo
ustawienia %C1 w init-stringu. Informacje o tym czy modemy uzgodnily jakas
kompresje dostajesz w odpowiedzi CONNECT. N.p. CONNECT 33600/ARQ/V42b
W tym celu musi byc ustawiony parametr zezwalajacy na wysylanie przez modem do
komputera rozszerzonego komunikatu. Sprawdz w instrukcji czy modem jest
ustawiony na zwracanie pelnego czy skroconego komunikatu o polaczeniu i w razie
czego zmien init-string.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-