Re: caller ID

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 19 Nov 1997 - 00:16:45 MET

Dnia Sun, 16 Nov 1997 14:42:39 GMT, Jaroslaw Lis napisał(a):

>Jest usluga zastrzezenia telefonu? Jest.
>I sa ludzie z niej korzystajacy.

Jeśli sobie ktoś życzy zastrzeżenia numeru telefonu, to wtedy może mieć
wyłączane zgłaszanie swojego numeru...

>Wiec nie dziw sie ze niezbyt sobie zycza zeby ich numer pojawial sie
>wszedzie.

Ja sobie życzę, żeby numer pojawiał się wtedy, gdy dzwoni do mnie ktoś spod
niezastrzeżonego numeru - choćby po to, by zidentyfikować kawalarza, o
szantażyście nie wspominając.

Niby czyje prawo do prywatności narusza istnienie CID? Bo na pewno moją
wolność ogranicza brak takowego...

>CID podaje nazwisko telefonujacego, a nie numer, mozna zamowic sobie

Chyba tylko wtedy, kiedy pod taki numer wpisaliśmy sobie jego nazwisko.
Przez sieć jest przesyłany tylko numer...

>Przy czym tak naprawde chodzi tam o cos innego - dzwoni telefon .. a
>to pewnie znow jakas reklama i beda nas namawiac do zakupu...

No to patrzysz na numer, jak widzisz że jakiś typowy reklamowiec, to nie
odbierasz. Ewentualnie odbierasz i przenosisz słuchawkę przed głośnik
magnetofonu, na którym leci nagrane "och, naprawdę? Cudownie? Czy na pewno?"

A przede wszystkim gdy dzięki CID poznamy numer nękającej nas telefonami
osoby/instytucji to możemy sobie na centrali ustawić blokadę połączeń dla
tego numeru. A brak CID-a naraża abonenta na męki z telefonem.

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)6455787|
|mailto:joshua_at_student.uci.agh.edu.pl http://linux.uci.agh.edu.pl/~joshua2/ |