Re: Obrobka zdjec

Autor: Wojciech Kulasa (fgf_at_kki.net.pl)
Data: Tue 18 Nov 1997 - 20:50:50 MET

Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

> Nie wiem czy widziales keidys program do obslugi plikow FIF. Sa to pliki
> graficzne skompresowane metoda fraktalowa. Jak to mniej wiecej wyglada ?
> Cos w stylu filmow MPG, tyle ze kompresja jest lepsza i przy powiekszeniu
> obrazu jego jakosc jest wyzsza. Jesli chodzi o objetosc - tu jest roznie.
> Im dokladniejsza kompresja, tym obrazek jest wiekszy ( na dysku oczywiscie
> ) ale mozna go bardziej powiekszac bez obawy o utrate jakosci.

Juz o tym pisalem wczesniej w watku.
Ale powtorze: przy powiekszaniu powyzej oryginalnej rozdzielczosci,
pixele co prawda (przynajmniej w teorii) nie staja sie wieksze,
ale to co widzimy na ekranie to jedynie interpolacja wzorow
fraktalowych nie majaca wiele wspolnego z rzeczywistoscia.

Jesli juz porownywac, to z JPEG, nie MPEG.
A i wtedy roznie bywa, _nie_zawsze_ jakosc FIFow jest zadowalajaca
przy takiej samej wielkosci jaka maja pliki JPEG.
Ale format jest ciekawy.
Zreszta to nie jedyny format fraktalowy.
Poszukaj w sieci np. yuvpaka.

Wojciech Kulasa | Fingolfin
*      fgf_at_kki.net.pl     *