Re: ROT 13

Autor: Wojciech Kulasa (fgf_at_kki.net.pl)
Data: Sun 16 Nov 1997 - 01:07:44 MET

barti_at_kki.net.pl (Bartosz Walecki) wrote:

> Andrzej Rajczakowski, wegorz_at_priv.onet.pl says...
> >
> No po to,ze tak to KAZDY moze sobie odszyfrowac przesuwajac wszysko 13
> w prawo pytanie jaki to ma sens przeciez to to samo co napisanie wszyskiego
> otwartym tekstem.

I o to chodzi, zeby kazdy mogl sobie odszyfrowac.
Ta metoda szyfrowania sluzy do ukrywania spoilerow, swinskich
dowcipow, itd. w tresci postu, a nie do zabezpieczania danych.
Wiele popularnych programow do obslugi newsow i poczty (np. Forte Agent,
Netscape) ma wbudowane opcje szyfrowania/deszyfrowania ROT13 (to samo -
liter w alfabecie angielskim jest 26 - tylko one sa kodowane).

Wojciech Kulasa | Fingolfin
*      fgf_at_kki.net.pl     *