Re: Magistrala GPIB

Autor: Jarek (ktos_at_gdzies.pl)
Data: Fri 14 Nov 1997 - 10:38:57 MET

Dariusz K. Ladziak wrote:

> Dokladnie to firmowa nazwa tej magistrali w wersji Packarda - czyli
> historycznie najstarszej implementacji, a w zasadzie prapoczatkow
> standardu - w koncu to HP stworzyl ta magistrale.

GPIB (General Purpose Interface Bus) BYLO nazwa HP. Teraz Packard uzywa
nazwy HPIB (Hewlett Packard Interface Bus)! GPIB jest potocznie uzywane
jako nazwa standardu przez innych producentow kart interfejsu i sprzetu
(np National Instruments - Janbit jest tylko ich przedstawicielem).

W sprawie szczeglow mozna sprobowac skontaktowac sie z HP albo z ich
dystrybutorem 'MALKOM" wiem ze maja specyfikacje interfejsu, moze
udostepnia.
W Internecie haslami HPIB, GPIB kiedys znalazlem opis na ktorejs z
politechnik. Warto tez zajzec na strony najwiekszych producentow sprzetu
pomiarowego HP, Tek, R&S,... moze tam cos jest (choc watpie) oraz
looknac na standardy IEC (IEC-625), IEEE (488, 488.1, 488.2).

Jarek,