Re: TEAC PD-518E

Autor: Andrzej Ława (lawa_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 13 Nov 1997 - 22:56:28 MET

On Tue, 11 Nov 1997 23:27:26 GMT, chudy_at_geocities.com (N N)
wrote:

>Chyba raczej nie - bo ten, o ktory pytam to CD-RW...
>Ale dzieki za dobre checi.

Nie dokładnie. Mianem napędu CD-RW określa się napędy, które
potrafią nagrywać płytki wielokrotnego (wg, producentów jak na
razie minimum 1000 razy) zapisu CD-RW (wygląda tak samo jak
zwykłe CD z dokładanością do koloru). Natomiast ten napęd TEAC to
połączenie ośmiokrotnej odtwarzarki CD plus napęd (również
właściwie ośmiokrotny) takich dziwacznych kasetek z podwójną
przemianą fazy (czy coś koło tego). Technologia jest chyba
analogiczna do CD-RW ale tutaj producent obiecuje minimum 100'000
(czyli 100 razy więcej) zapisów.

Napędy CD-RW trzy-w-jednym (CD+CDR+CDRW) to przeważnie:
odtwarzacz CD 6x, nagrywarka CD-R 2x lub 4x oraz nagrywarka CD-RW
2x. Przy czym należy zauważyć, że naka nagrywarka CD-RW podlega
takim samym ograniczeniom jak nagrywarka CD-R (tzn. nie jest
zalecana do regularnej pracy jako odtwarzacz z uwagi na krótszy
MTBF i dłuższy czas dostępu z uwagi na cięższą głowicę)

Z punktu widzenia softu płytka CD-RW to to samo co CD-R (tyle że
jeszcze skasować można) i podlega tym samym ograniczeniom a ta
kasetka z TEACa to bardziej twardy dysk niż CD (oczywiście wiem
tylko tyle, co wyczytałem po stronach WWW i różnych pismach więc
mogę się mylić)

W porównaniu z CD-RW zalety tego TEAC PD-518E są takie:

1. szybszy napęd (także zapis, podobno praktycznie można go bez
problemu traktować jak HDD)

2. 100 razy większa ilość cykli kasowania/zapisu

3. cena kasetki praktycznie taka sama jak płytki CD-RW

4. niższa cena napędu (jak na razie)

a wady takie:

1. nietypowe kasetki (np. płytkę CD-RW można wetknąć do zwykłego
CD a nowsze nawet ją odczytają-ma mały współczynnik odbicia i
starsze czytniki nie zauważą zapisu)

2. brak możliwości nagrywania "złotych płytek"

* e-mail: lawa_at_priv.onet.pl
* motto : Cztery kółka ? To dobre dla dzieci !