Re: w95+seagate1,2GB

Autor: Maciej Rusinek (macrus_at_polbox.com)
Data: Thu 13 Nov 1997 - 11:01:19 MET

 kuba318_at_free.polbox.pl napisał(a) w artykule
<34694EAC.1EF5_at_free.polbox.pl>...

>vtam
>mam problem
>po wymianie dysku na 1,2GB (seagate) zaczely sie nastepujace problemy
>1.Zakladam partycje (16bit) (fdisk) np. podstawowa dos 200MB +
>rozszerzona (reszta) w tej 2 dyski logiczne (na pol).
>-kilka godzin dziala : wylaczam komputer (na co najmniej godzine),
>wlaczam .
>a)nie ma systemu (albo jest) (znikaja IO.SYS, msdos.sys)
>c) partycja rozszerzona : D i E znikly pojawil sie dysk G (ok. 420 MB)
> nie mozna go usunac Fdiskiem (nazwa ze znakami ponizej 32 ASCII)
> [...]

Raczej nie.
Twój opis wskazuje, że CMOS nie pamięta parametrów dysku - zauważ, że
jak napisałeś
trzeba godziny aby się wykrzaczył.
Przy złych parametrach (np. Normal zamiast LBA) mogą być właśnie objawy
podobne
do błędów partycji, FAT-u etc.
Może być uszkodzony CMOS lub raczej bateria nie podtrzymuje - spróbuj
wymienić

POozdr.