Re: emm386.exe - problem

Autor: JoteR (joterusw_at_polbox.com)
Data: Wed 12 Nov 1997 - 03:31:08 MET

Marcin Fal <dechat_at_zeus.polsl.gliwice.pl> napisał(a) w artykule
<34679849.171300_at_news.icm.edu.pl>...
> Co może być powodem zawieszania się komputera podczas startu systemu
> jeżeli emm386.exe jest uruchamiany z opcją highscan?
>
> 486 133amd, 16mb ram, chipset umc.
>
> Marcin

Zamiast używać opcji "highscan", wytłumacz systemowi ręcznie, których
obszarów UMB może używać za pomocą parametru "I" (include), a do których ma
się nie dotykać - parametr "E" (exclude). Bardzo pomocny jest program
msd.exe, który wyświetla obszary pamięci "available" i "possibly
available". Poniżej przykład z mojego config.sys:
DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE NOEMS V D=64 I=B000-B7FF X=D000-D7FF
I=E000-E3FF.
BTW: Opcja "highscan" przeszukuje obszar od E000 wzwyż.

Pomyślnych eksperymentów
joterusw_at_polbox.com