hardysk

Autor: Andrzej Bednarczyk (andrzej.bednarczyk_at_polkomtel.com.pl)
Data: Sun 09 Nov 1997 - 10:34:54 MET

Witam raz jeszcze.

        Zaobserwowałem u siebie coś takiego: jest sobie Caviar 2.5GB
(pri master). W czasie pracy pod G95 co jakiś czas (średnio raz na 5-8
sek) w momentach gdy nie wykonuje żadnych konkretnych operacji dyskowych
tzn. np. sobie pykam po ikonkach, dysk wykonuje bzyk-bzyk. Coś na
kształt uaktywniania po stand-by, po prostu na chwilę się włącza jakby
czegoś szukał. Trwa to ok. 1 s. Nie spowalnia to pracy komputera, ale
obawiam się że może mieć wpływ na żywotność samego dysku i jest po
prostu denerwujące. Pod czystym Dosem _raczej_ tego nie ma - nie
zaobserwowałem, drugi dysk Caviar 850MB też się tak nie zachowuje.
Zaznaczam że ostatnio powyłączałem wszelkie funkcje typu sleep w biosie
itd. Myślę że nie chodzi tu też o plik wymiany (no chyba że...), mam
48MB ramu jeżeli to może mieć jakikolwiek wpływ. Jakieś sugestie ? Będę
wdzięczny.

Greetz.
An_at_y { tr4nce_at_polbox.com }