Re: Obrobka zdjec

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Sun 09 Nov 1997 - 00:15:49 MET

"Beer" <beer_at_do.poznan.tpsa.pl> wrote:

> Czy ma ktos moze pojecie o jakims programie do powiekszania
>zdjec ???.Nie chodzi mi oczywista o Zoom In z Adobe czy innych tego

A o coz innego ci moze chodzic? Z pustego i Salomon nie naleje.
Jesli dane zdjecie jest np. 600x400 pikseli, to chocbys nie wiem
co z nim robil, bedziesz mial informacje wydobyta z owych 600x400
pikseli + jakas tam interpolacja (wygladzanie).

>typu,lecz o powiekszenie fotki z jak najmniejsza strata jakosci (albo
>nawet bez straty).Dla zobrazowania o co mi dokladnie chodzi :) ...

Bez straty to rysunki wektorowe, a nie zdjecia bitmapowe.

> "Siedzi sobie facet przed komputerem i oglada na monitorze zdjecie
> na ktorym widac z daleka jakas osobe (jest tak daleko ze nie mozna
> nikogo rozpoznac).Gosc wciska guziczek ... obraz powieksza sie (masa
> pikseli),i nagle wszystko zaczyna sie wygladzac.Kilka takich
> ruchow i juz widac twarz osobnika".

Musi posiadac djecie wyjsciowe o takiej jakosci jak najwiekszy z
obrazkow. Potem moze sobie pomniejszac (wyswietlac zmniejszone), - no
a w druga strone to bedzie taki wlasnie efekt jak opisujesz.

wp