Re: patch dla Win95 v4.00 przy starcie DOSa przez F4 ?!

Autor: Arkadiusz Kierski (kitka_at_koral.ipe.pw.edu.pl)
Data: Fri 07 Nov 1997 - 19:27:54 MET

> Czy jest juz jakis patch dla Wina aby naprawil kolejna niespodzianke
> kolejnej wersji ...tzn. jezeli zaiinstalowalo sie Wina95 4.00 na Dosa,
> to przy starcie systemu Dos przez F4, pada caly boot systemu, nie
> startuje ani Dos, ani Win (zemsta Microsoftu ?).

> MZ
 To oczywiscie dzieje sie na OSR2 lub win98 MEMPHIS (beta). Boot
sektor w OSR2 nie uwzglednia, ze win przy starcie w starym DOSie
zamieniaja nazwy kilku plikom m.in. IO.SYS zmienia sie na WINBOOT.SYS
a dosowy IO.DOS na IO.SYS. Boot sector z w95 potrafi znalezc i
wystartowac z prawidlowego pliku bez wzgledu na jego nazwe. Boot sektor
z OSR2 szuka tylko IO.SYS i startuje z niego nie sprawdzajac jego
zawartosci. Tak wiec po zagaszeniu maszyny w starym dosie nastepny
start moze sie odbyc juz tylko z dyskietki. Jedna z rad to taka, ze
przed wylaczeniem maszyny w starym DOSie zamieniamy nazwy 10ciu plikom
na takie, jakie sa widoczne pod w95. A inna rada to:...
 ...bierze sie po prostu boot sektor z win95 nie-OSR2 i wgrywa do
boot sektora dysku bootujacego. Zrobic to mozna np. diskeditem z NU
pamietajac, aby przegrac tylko program ladujacy, skok do tego programu
i nazwy plikow systemowych, ale dane o dysku powinny zostac stare (!)
Przy probie takiego wgrywania pod w95 wczesniej nalezy odblokowac
bezposredni dostep do dysku (LOCK).
 To oczywiscie na FAT16.
 Jak ktos chce to mam programik, ktory to zrobi.
 Na MEMPHIS jest jeszcze zabawniej, ale rozwiazanie podobne :)
                                                Arek