Re: Drukarki kolorowe

Autor: Jarosław Lech (jarlech_at_polbox.com)
Data: Thu 06 Nov 1997 - 23:16:13 MET

Jan Szypowski napisal w artykule <346215b3.3071634_at_news.icm.edu.pl>...

ktos ma jakies sugestie, uwagi, opinie etc.?

[ciach]

>Ceny: laserowki kosztuja z reguly 8-15 tys. USD + VAT,
>termosublimacyjne i pokrewne (Agfa, Rainbow) 25-30 tys. DM, natomiast
>Iris w najmniejszej wersji (format B3 extra) ok. 60 tys. DM + VAT.
>Atramentowe kolorowe plotery wielkoformatowe kosztuja ok. 7 tys-36
>tys. USD, zaleznie od szerokosci papieru i szybkosci druku.
>Duzo materialow na temat laserowek kolorowych mozna znalezc w
>"Macworldzie" nr 5/1997, str. 28, a na temat ink-jet i sublimacyjnych
>w "Macworldzie" z pazdziernika 1997, str. 28.
>janszypo_at_waw.pdi.net

Kiedys pytalem o podobna rzecz i uzyskalem od ciebie bardzo podobna
odpowiedz. Teraz jednak musze zwrocic uwage na pewne rzeczy.

Zauwaz, ze kolega pytal o drukarki kolorowe lub z opcja koloru. To od razu
nasuwa przypuszczenie, ze chodzi mu o tanie drukarki, co pozostawia go w
kregu atramentowek. Drukarki o cenach, ktore podales, zapewne sa daleko poza
jego zasiegiem.
Podajesz ceny (przyblizone) drukarek. Nie wszystkie sprawdzalem, ale np.
Optra SC 1275 wg cen z poczatku pazdziernika (Soft-tronik) kosztuje netto
5285USD. A to duzo mniej niz 7000, a na pewno nie okolo 7000. Zapewne reszte
podanych przez Ciebie cen tez mozna nieco obnizyc.
Zaczynasz od zastrzezenia "zalezy do czego maja sluzyc". I poprzestajesz na
omowieniu drukarek do profesjonalnych prac drukarskich, nawet do zastosowan
biurowych proponujac laserowki. To chyba za wysoki pulap startu.
Nie mialem do czynienia z ta drukarka osobiscie, ale dostalem probne wydruki
z drukarek Alps. Wiem, ze od tej, badz co badz, reklamy do rzeczywistych
wydrukow we wlasnym wykonaniu droga daleka i roznica moze byc spora, ale to
co zobaczylem na wydrukach probnych calkiem mnie zadowala. Oczywiscie
zalozylem mniejszy poziom profesjonalizmu, niz Twoj na np. Duo Proof. A
drukarka ta kosztuje (najdrozszy model) ok 4000PLN brutto
(www.ffcomp.com.pl) i koszty eksploatacji nie powinny byc (sadzac po cenie
materialow eksploatacyjnych) niebotycznie wysokie.
Chyba, ze znajdzie sie uzytkownik (na niezbyt wygorowanym poziomie
profesjonalizmu, ktory drukuje nie tylko plakaty reklamowe czy wydruki
probne zdjec do kolorowych miesiecznikow) takiej na przyklad Alps MD2300 i
wymieni z pamieci i z wlasnego doswiadczenia wiele istotnych wad tejze...
I jeszcze jedno: nie szukalem Macworlda 5/97, ale 10/97 kupilem. Jest
artykul o drukarkach na str. 28, ale nie odwazylbym sie powiedziec, ze jest
tam duzo informacji.

         Lejak
jarlech_at_friko.onet.pl
jarlech_at_polbox.com