Re: DIMM vs SIMM

Autor: Alex (Alex_at_INTER.INTERTELE.PL)
Data: Thu 06 Nov 1997 - 16:25:10 MET

Witam
Jestem posiadaczem plyty glownej Shuttle ATX Pipe Triton VX(256k) dot
559
mam na niej osadzony procesor AMD K5 PR 133 taktowany zegarem 100Mhz
(1.5x66Mhz)
oraz 16 MB Edo Ram(2x8MB)
plyta obsluguje SDRAM ale posiada jeden bank w ktorym mozna osadzic
modoly 8, 16, 32 MB
Mam zamiar rozbudowac ram do 32Mb tylko nie wiem w co zainwestowac czy w
EDO czy SDRAM narazie bez podciagania procesora i szyny (o ile wogule
sie da podciagnac!!!)
a) kupic SDRAM 32 MB i miec zamknieta droge dalej(chyba ze wymiana plyty
narazie tego nie planuje)
b)kupic EDO 2x16 MB i miec jeszce wolne 2 banki(na rozbudowe w
przyszlosci)

Bardo prosil bym o porade w co lepiej zainwetrstowac zeby osiagnac
najlepszy przyrost wydajnosci kompa tanim kosztem(roznica miedzy SDRam a
EDO wynosia 20 zł)
I jeszce jedna pytanie na ile da sie podciagbnac muj sprzet rzeby
chodzil stabilnie???
Bo Shuttle i AMD nie chcaz sie za bardzo podkrecac??
Alex