Re: Duza pamiec, a plyta z TX

Autor: Piotr Goral (pgoral_at_neutron.elka.pw.edu.pl)
Data: Mon 03 Nov 1997 - 11:19:15 MET

=?iso-8859-2?B?TWFyZWsgo2FwafFza2k=?= (maro_at_friko.sos.com.pl) wrote:

: Czesc !

: Jestem posiadem "starego" standardu PeCeta (P100 i plyta FX) i
: niedlugo chce to zmienic (plyta i procesor). Procesor to na
: pewno Intel, a plyta to chyba najnowsza TX. Ostatnio CHIP mnie
: troche zamieszal bo mam 64MB i na pewno za jakis czas to bedzie
: za troche za malo.
: Pytanie: W nowym CHIP'ie napisali ze chipset TX nie potrafi
: buforowac w pamieci podrecznej RAM'u powyzej granicy 64 MB -
: czy to prawda?

: maro

byla juz o tym mowa - wiec wspomne krotko - prawda jezeli chcesz
wiecej niz 64 MB to proponuje HX a jezeli chcesz b szybki. chipset z DIMM
etc. to proponuje czekac (a moze cos sie ukaze - choc pewnie juz tylko
do P II) lub jezeli ma byc koniecznie do socket 7 kupic plyte z chipsetem
konkurencyjnej firmy... np. ViA Apollo - cacheuja mnostwo pamieci
i maja szybkie transfery (szybsze niz intel) oraz Ultra DMA 33 - ogladalem
rowniez ALI Alladin IV (tzw. Triton TX Pro) jest rownie szybka jak TX (a
moze troszke szybsza) podobno ma UDMA 33 (choc dziala rowniez z seagate
medalist - cabo co jeszcze nie dzialally z TX) i chyba cacheuje wiecej
ale glowy nie dam... niestety ma wolny transfer po PCI - co rekompensuje
PCI zgodnym ze standartem czyli 33 MHz przy ustawieniu na zewnatrz 83.3 Mhz

: --
: Marek Lapinski
: maro_at_friko.sos.com.pl

--
    Piotr Goral
    Wydzial Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej