Dwa komputery

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Tue 04 Nov 1997 - 12:07:10 MET

Jarek Andrzejewski wrote:

[...]

 JA> RS-em trzeba zapewnic odpowiedznie zasilanie sieciowe. Jesli
 JA> komputery beda zasilane z roznych faz, to miedzy masami (obudowami)
 JA> komputerow moze wystapic napiecie ktore po polaczeniu zniszczy
 JA> sprzet.

Przeczytaj to jeszcze raz i sie zastanow, czy chodzi Ci o rozne fazy, czy rozne
zera. Poza tym - wystarczy zadbac o polaczenie obudow komputerow (czytaj: mas)
przewodem o odpowiednim przekroju (osobiscie stosuje 2.5 mm^2), zebys mogl
calkowicie nie przejmowac sie roznica potencjalow i pradami wyrownawczymi.
Dodatkowo: kazda _nowo_ zakladana instalacja _musi_ byc prowadzona z _odrebnym_
zerowaniem/uziemieniem i wtedy w ogole nie musisz sie zastanawiac nad tym
problemem, chyba ze masz elektryka, ktory pomimo prowadzenia zera ochronnego i
tak laczy w gniazdkach bolec z zerem roboczym...

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl