Re: Najlepsza karta graficzna do Autocada

Autor: Michał Chrystianowicz (titus_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 02 Nov 1997 - 00:00:22 MET

> Do Twoich zastowan idealna bedzie karta Matrox Millenium (stara
wersja).
> We Wroclawiu mozna ja kupic w sklepie za 650 zl z 2MB WRAMu. Mozesz
> to to rozszerzyc potem do 4MB albo do 8MB.
> Matrox Millenium II w wersji podstawowej kosztuje okolo 950 zl - ale
> ma juz 4MB na pokladzie. Z tym, ze od starej wersji rozni sie lepsza
> obsluga wspomagania 3D (sprzetowe teksturowanie).
>
> Matrox Millenium oparta jest o dwuportowa pamiec WRAM - pozwala to
> na kosmiczne (do 200Hz) czestotliwosci odswiezania przy kosmicznych
> [...]

No nie wiem czy jest aż taka ekstra. Jeśli to mają być zastosowania typu
DTP (duże bitmapy i proste wektorówki) to bym się zgodził ale do
wszystkiego z CAD w nazwie jest dużo lepszych kart półprofesjonalnych.
Osobiście mogę polecić coś takiego jak Diamond Fire GL . Są różne wersje
1000, 1000pro 2000 3000 4000, wszystko zależy od tego do czego to ma być
no i oczywiście za ile. Dobrym rozwiązaniem jest Fire GL 1000, karta ma
8MB SGRAM , wyciąga 600k poligonów na sekundę w HighColor z z-buff, w
pełni obsługuje Direct3D (czyli nadaje się do giercowania na wszelki
wypadek) ale co ważniejsze pod Win NT jest zgodna z OpenGL i HEIDE, poza
tym RAMDAC 220Mhz i 75Hz w 1600x1200 64k (normalnie do 120Hz).
Z ceną nie jest tak źle, ostatnio miałem z Niemiec za niecałe 850 plz,
atrakcyjne co.

Ewentualnie polecał bym Fire GL 3000 , czyli na maxa 8MB VRAM+ 32 MB
DRAM i obsługa dwóch monitorów ale to kosztuje.

Patrz : www.diamondmm.com

                           Michał Chrystianowicz
Pisz do mnie:
                      michael8_at_polbox.pl