Re: Pegasus 2.54

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_kki.net.pl)
Data: Thu 30 Oct 1997 - 19:57:07 MET

Tania napisał w sprawie Pegasus Mail:

> Pamietam, ze mozna ustawic Pegasusa tak, zeby moglo z niego korzystac
> kilka osob - kazdy ma wtedy osobny folder z poczta, haslo itd.
> Nie pamietam, jak to mam zrobic. W tej chwili moj Pegasus chodzi w
> trybie 'Single user mode'.

Używam Pegasusa od v2.21 i z czasem też przeszedłem przez ten etap, więc
rozumiem Twój problem. Nawiasem mówiąc (pisząc): pytanie powinieneś
raczej przedstawić na pl.comp.mail, więc i tam ślę odpowiedź.

Ale do rzeczy:

Można coś takiego zrobić i ostatnio robiłem to znajomemu. Sprawa jest
bardzo prosta, gdy Twoje foldery pocztowe (i cały katalog) ulokowane są
poza głównym katalogiem x:\pmail, np. w x:\moja_poczta\. W takim
przypadku radzę przenieść \moja_poczta\ do utworzonego katalogu, np.
x:\skrzynki\. Powinieneś mieć więc coś takiego:
x:\skrzynki\moja_poczta\.

Teraz zainstaluj na nowo Pegasusa i podczas konfiguracji podaj
"Multi-user mode", a potem lokalizację katalogu pocztowego jako
x:\skrzynki\. Pegasus otworzy okienko, w którym ujrzysz jednego
użytkownika <moja_poczta>.Po uruchomieniu Pegasusa podasz w okienku
<moja_poczta> i ... już jesteś jako jeden (na razie jedyny) użytkownik
Pegasusą. Reszta jest już prosta - dodawanie i usuwanie kolejnych
użytkowników do woli; w każdym przypadku ich katalogi pocztowe będą w
x:\skrzynki\(<nazwy_nowych_użytkowników>).

Radzę zastosować taką lokalizację katalogów pocztowych (poza x:\pmail),
bo wypadki chodzą po ludziach (i ich dyskach), a przypadkowa (?)
deinstalacja Pegasusa (lub skasowanie x:\pmail\) w takim przypadku nie
oznacza usunięcia tych katalogów.

Trochę inaczej wygląda sprawa, jeśli masz całą pocztę w katalogu głównym
Pegasusa (ten niestety podczas instalacji zawsze proponuje
x:\pmail\mail\). W takim przypadku ponownie utwórz
x:\skrzynki\<moja_poczta>\, po czym w Pegasusie przejdź do
<Tools/Options.../Home mailbox location> i korzystając z "Browse" wskaż
x:\skrzynki\<moja_poczta> oraz - co ważne !!! - zaznacz opcję "Move
mailbox contents ...".

Teraz musisz już tylko zainstalować na nowo Pegasusa, zaznaczyć
"Multi-user mode" i wskazać jako lokalizację katalogów z pocztą
x:\skrzynki\. Pegasus otworzy okienko, w którym ujrzysz jednego
użytkownika <moja_poczta>. Reszta już się nie zmienia.

W obu przypadkach powinieneś zachować wszelkie parametry konfiguracyjne,
jakich używałeś do tej pory.

Życzę powodzenia

                   Dr. Przemyslaw Rachowiak
 Department of Systematic Zoology, Adam Mickiewicz University
            Fredry 10, 61-701 Poznan,  P O L A N D
       phone: (48)(61) 52-34-96, fax: (48)(61) 52-36-15
 mailto:rachp_at_kki.net.pl        http://hum.amu.edu.pl/~rachp/
      Polish characters?  Only ISO-8859-2 (ISO-Latin-2)!