Problem z kartą SCSI IN-2000 Always Technology

Autor: Waldek Górski (gorski_at_uczelnia.pl)
Data: Tue 28 Oct 1997 - 21:51:08 MET

Od niedawna jestem posiadaczem karty IN-2000 (SCSI host adapter) firmy ALWAYS TECHNOLOGY lecz niestety nie
mogę jej wykorzystać. Chciałbym ją wykorzystywać w systemie operacyjnym Windows '95 (ver. 4.00.950b). Nie
posiadam jej oryginalnych sterowników ani dokumentacji technicznej. Win'95 podczas próby instalacji karty
(Dodaj nowy sprzęt) prawidłowo rozpoznaje typ karty i instaluje jej sterowniki dostarczone razem z systemem
operacyjnym. Jednak w "Menedżerze urządzeń" karta oznaczona zostaje żółtym wykrzyknikiem, po czym można
przeczytać opis: "Urządzenia nie ma, nie działa prawidłowo lub nie ma zainstalowanych wszystkich sterowników
(Code 10)". Nie występują jednakże żadne konflikty zasbów (IRQ lub I/O aderss).
Podejżewam, że problem tkwi w ustawieniach przełączników znajdujących się na karcie. Jest na niej 10
"jumperków" (ponumerowanych od 1 do 10) . Od kolegi uzyskałem opis znaczenia tych przełączników (rzekomo dla
tego typu karty), jednakże jest w nim tylko 9 przełączników. Są one prawdopodobnie odpowiedzialne za
ustawienie:
- przerwania
- zakresu we/wy
- uaktywnienia kontrolera FDD
- rodzaju transferu (asynchroniczny lub sychchroniczny)
- zakresu pamięci Shadow BIOS, do którego zaostanie załadowany BIOS karty podczas boot-owania komputera

Jeżeli zetknąłeś(aś) się z podobnym problemem i Chciałbyś(Chciałabyś) pomóc mi w jego przezwyciężeniu, nadeślij
Twą odpowiedz na adres:
wgorski_at_et.put.poznan.pl
                           Pozdrawiam
                           W. Górski
P.S. Prosiłbym również o wyjaśnienie znaczenia pojęć transfer synchroniczny/asynchroniczy w odniesieniu do
interfejsu SCSI.