Re: Generalny blad w sztuce (bylo ZigZag kontra TP.S.A.)

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 27 Oct 1997 - 08:09:32 MET

Łukasz Rzepecki wrote:

> Sorry - to jest (23-X-97) w Telegazecie TVP2 na stronie 460/4 w
> magazynie RTV-SAT-VIDEO.
> "[...] Filia telekomunikacyjna amerykanskiego przedsiebiorstwa
> energetycznego
> Norweb i Northern Telecom (Kanada) podaly, ze dysponuja technologia
> umozliwiajaca przesylanie bez zaklocen liniami energetycznymi
> danych."[...]

No to sie nie zrozumielismy. Piszac o tendencji do likwidowania
zaklocen chodzilo mi o takie tendencje w energetyce. Czyli dazy
sie do tego, aby napiecie w sieci to byl ladny sinus amp=380V 50Hz
i to na dodatek z faza zgodna w calej Europie.
Wspomniany przeze mnie Echelon umozliwia transmisje przez siec
zasialajaca oczywiscie BEZ ZAKLOCEN w transmisji tych danych.
Czyli tak samo, jak owa firma, o ktorej piszesz.
Mowiac o zakloceniach chodzilo mi o to, ze transmisja po sieci
zasilajacej powoduje, ze napiecie tam jest zaklocane - nie jest
to juz ladny sinus - bo jest 'zaklocany' przez transmitowane
dane. Inaczej sie po prostu nie da. Tak wiec jakakolwiek transmisja
danych przez siec zasilajaca zawsze bedzie zaklocac sygnal
w tej sieci - i nie jest wykluczone, ze jakiemus wrazliwemu
urzadzeniu (np. elektryczny budzik) bedzie to przeszkadzac
(i wspomniany budzik obudzi nas 5 minut pozniej :). Przyklad
oczywiscie to zart, ale reszta to prawda.

Sebastian

--
Sebastian Maleszewski, Wroclaw
    e-mail:sebal_at_priv.onet.pl