Re: Porty szeregowe - POMOCY!!

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Fri 24 Oct 1997 - 16:10:55 MET DST

On Thu, 23 Oct 1997 17:24:15 +0200, Sebastian Maleszewski
<sebal_at_priv.onet.pl> wrote:

>Czy testujac kolejne plyty uzywales tych samych sledzi z gniazdami
>portow? Bo mimo, ze one wygladaja tak samo dla roznych plyt, to
>jednak polaczenia wewnetrzne maja inne. Spotkalem sie z tym problemem
>gdyz duzo grzebie w sprzecie - zawsze pomagalo uzycie oryginalnych
>sledzi z gniazdami.

Zgadza sie! Masa na piatce a masa na dziewiatce!

Musisz dokladnie obejzec zlacze RS-a na starej i nowej plycie i
ustalic na ktorej szpilce masz mase. Czesc plyt ma mase na szpilce nr.
5 i te laczy sie na wprost z D-subem 9pin. W innych zas, troche
badziewniejszych, masa podprowadzona jest do szpilki nr. 9, bo latwiej
sie plytke projektuje czy ki czort? W kazdym razie musisz to ustalic.
I jesli faktycznie wystepuje roznica, to musisz znalezc sledzia w
ktorym pin 5 w D-subie polaczony bedzie z pinem odpowiadajacym masie w
twojej nowej plycie. Jesli masz mase na piatce, to tasme do sledzia
mozesz zreszta przelutowac na nowy uklad, jesli zas na dziewiatce - to
moze ktos pamieta jak toto laczyc? Bo ja juz nie, a nie mam takiej
tasmy pod reka.

Darek