Re: Pentium MMX IBP ?!?!?

Autor: milosz danielewski (mdaniel_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 23 Oct 1997 - 20:45:14 MET DST

On 23 Oct 1997 09:28:41 +0200, ptad_at_box.zetobi.com.pl (Paweł Tadejko)
wrote:

>Bzdure????????
>
>Skad sie biora tacy frajerzy (przepraszam) - bo ile im razy mozna powtarzac?
>
>Rozumiem jak ktos chce miec szybki procesor w DOS'ie? (nie zawsze szybki)
>Nie ma sprawy
>
>Ale jesli przypadkiem ktos
>
>1. Uzywa programow matematycznych (MatLab, MatCad, programow do
>RayTraceing'u, itp.)
> oraz programow wykonujacych obliczenia na liczba zmiennoprzecinkowych
>
> Cyrix przy takim samym zegarze moze osiagnac 60% wydajnosci Pentium

 Owszem w tym wypadku Cyrix jest wolniejszy ale o K6 tego juz nie
mozna powiedziec. ( patrz wyniki benchmarka, ktore ostatnio pojawily
sie na liscie ).

>2. Gra (oprocz tego w gry 3D - Quake - i inne uzywajace jednostki MMX -
> multimedia, itp.)
>
> Jednostka MMX - dwa razy slabsza niz w Pentium + slaby kooprocesor (patrz
> wyzej) + slabe przelaczanie do trybu MMX i z powrotem
> Czyli multimedialny zlom.

 MMX to wogole IMHO bezsens ( wiem, ze inni sadza imaczej ;> ).
PentiumMMX jest ogolnie szybszy od zwyklego ale bynajmniej nie
dlatego, ze instrukcje MMX daja mu "niesamowitego kopa" :)))

>3. I nie lubi pojawiajacych sie przy niektorych programach napisow typu:
> Pentium Processor Required

 Nieudolnosc programistow. Wystrzegaj sie takich programow, bo kiedys
ci dysk sformatuja jak sie okaze, ze jest "niekompatybilny".

>a poza tym np. takie iP166 MMX mozna przetaktowac nawet na 250

 A do Syreny 105 nalac eteru zamiast benzyny...

milosz danielewski