Re: Generalny blad w sztuce (bylo ZigZag kontra TP.S.A.)

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 23 Oct 1997 - 11:28:08 MET DST

Łukasz Rzepecki wrote:

> Ano wlasnie w Polsce. Moze w przyszlym rokusie cos zmieni (jak to to zaczna
> prywatyzowac...).
> A slyszeliscie o internecie przez linie energetyczne.
> W Angli maja to testowac niedlugo. Ach...

Ten numerek moim zdaniem nie przejdzie. U nas w zakladzie mamy takie
urzadzenia oparte o procki komunikacyjne Echelona. Podlaczasz jeden
komp przez RS-a do takiego Echelona, drugi koniec Echelona wpinasz
do czego chcesz (tzn. musisz miec odpowiednia wersje do danego
medium) np. do sieci 220 (takie cos testowalismy). W innym pokoju
robisz to samo i te dwa komputery moga ze soba pogadac. Tak wiec
transmisja danych po sieci zasilajacej nie jest w zasadzie niczym
nowym i rewelacyjnym.
Ale dlaczego powiedzialem, ze taki numerek nie przejdzie - otoz
moj zaklad zwiazany jest z energetyka i stad wiem, ze ogolne tendencje
w energetyce polskiej i europejskiej sa takie, zeby likwidowac
wszelkie zaklocenia a w kazdym badz razie je minimalizowac.
A transmisja po sieci zasialajacej to nic innego, jak wprowadzanie
zaklocen... Na mala skale z braku normalnej sieci mozna to stosowac,
ale raczej sie to nie upowszechni.

Sebastian

--
Sebastian Maleszewski, Wroclaw