Re: Naprawić płytkę CDR

Autor: Cheetah (Szumik_at_worldnet.att.net)
Data: Wed 22 Oct 1997 - 07:16:34 MET DST

Czesc !!!
No niestety koles "Mission Possible".
Na poczatku poczytaj, posprawdzaj, naucz sie a potem doradzaj na news'ach.
Wszystko rorbija sie o to jaki software uzywasz, jaki CD-R no i w jaki
sposob przerwala ci sie sesja.
Gdy to jest error " Buffer Underrun" i miales sesje tylko z danymi to znaczy
zadnych "wave files" no audio albo extra albo mix po prostu dane lub kopia
CD ale z programem ro istnieje zarowno opcja w Easy CD Pro95 jak i
w Easy CD Creator v. 3.0(055) full czyli pelna wersja deluxe, na zamkniecie
tej sesji i na dogrywanie nowych sesji czyli na uzycie reszty miejsca na CDR
i zrobienie plytki tzw " multisesion" czyli multisesyjnej.
Jezeli natomiast wypalales nie dane komuterowe a audio albo extra CD
i miales " Buffer Underrun" to istnieje duza mozliwosc,ze plyta zostanie
przyjeta przez CD-R na zamkniecie sesji i dokonczenie plyty jako znowu
multisesyjnej jak w wyzej wymieniony sposob.
Jezeli jednak nie zostalaby przyjeta przez CD-R do zamkniecia sesji albo
gdyby w jednym i w drugim przypadku tzn. przy danych komputerowych i roznego
rodzaju kombinacjach audio czy samej audio wyskoczylby jakikolwiek inny
error czyli blad to najwazniejsze jest aby poczatek plyty gdzie zapisywany
jest tzw.
" Table Of Contents" skad CD-ROM czyta cala zawartosc plyty,laser z CD-R
czyli nagrywarki nawet nie dotknal tego miejsca.
Wtedy to jedynym ratynkiem i to na 100% jest CDRFS z Sony.
Obecnie na Windows95 najnowsza wersja CDRFS jest 1.57, ale dziala on tylko z
Sony nagrywarkami.
Dziala on na zasadzie Adaptec'a DirectCD i jest tylko na dane komuterowe,nie
na audio.
Otoz to ten malutki programik - (jezeli jest to nowa plyta, nalezy ja na
poczatku sformatowac poleceniem FORMAT i 650Mb daje po sformatowaniu
560Mb na dane, i po zamknieciu tej plyty czyli po poleceniu
FREEZE plyta ta ma sprawnosc odczytu przez CD-ROM 80% normalnej
CD-R'u czy tez CD-ROM plyty tloczonej) - na poczatku plyty
tam gdzie jest TOC czyli "Table Of Contents" zapisuje informacje dla
CD-ROM'u
jaka czesc CDR'u - plyty jest nie do uzytku, nastepnie w miejscu
gdzie wystapil blad czyli gdzie laser CD-R -nagrywarki przerwal sesje,
zaczyna nowy format jako CDRFS - SONY - powtarzam jeszcze raz tylko dla
danych komuterowych nie dla audio jest ten program - i odzyskuje
reszte plyty dla danych. Danych ktore mozna czytac i zapisywac jak na
duzej dyskietce.
CDRFS by Sony byl pierwszym programem wypuszczonym na rynek przed
DirectCD z Adaptec.
Jest tak dobry i tak skuteczny dak dopracowany, ze cala nowa wersja DirectCD
2.0 z Adaptec dla CD-RW czyli CD-Rewritable -ale dla CD-RW -formatuje
plyty dajac 560Mb na niej dla danych w przeciwienstwie do
poprzedniej DirecdCD 1.0 czy 1.01 czy 1.01b z ktorymi jest wiele klopotow
i ktora daje okolo 636Mb.Oczywiscie format DirectCD 2.0 jest
jest calkowicie inny niz jego pierwsze wersje 1.0 czy 1.01b.
Ale wracajac do tematu:
Nie mozna uratowac ta metoda tylko plyty , ktora miala blad na samym koncu
czyli gdy juz zostal zaczety TOC zapisywany i gdy plyta jest
protected czyli zabezpieczona od zapisu.
Nie bede wiecej pial bo nie ma sensu sie wypowiadac wiecej na takie
tematy.
Tak wiec poczytaj, naucz sie i tak jak ja miej 3 slownie
trzy CD-R'y : YAMAHA 100, YAMAHA 400, SONY SPRESSA 9411S,
a nie jakiegoz smiecia.
Pamietaj wiedza kosztuje, Maciej.

Michal Jelinski wrote in message ...
On 20 Oct 1997, tomek wrote:

> Optymista....:)
>
> AWid <awid_at_priv.onet.pl> napisał(a) w artykule
> <344bf774.1497351_at_148.81.209.14>...

Hehe... :))
Pytaj kogo chcesz :)) Mission Impossible :)))

-=
      Michal Jelinski

E-Mail kbdmjel_at_zeus.polsl.gliwice.pl
-=