Re: Tanie plujki - Lexmark 1020 vs Canon BJC240

Autor: A_Zet (adek_at_kki.net.pl)
Data: Sun 19 Oct 1997 - 19:54:17 MET DST

Pawel Golik <pawel_at_ibbrain.ibb.waw.pl> napisał(a):

[...]
>Za Lexmarkiem: cena, niezłe recenzje, koszt wydruku strony (zbironik
>czarny (115PLN) starcza na ok. 1000 stron).
>Przeciw: wydruk gorszy niż Canona??

Ja bym Ci radził: rób jak uważasz :-). Wg mnie, o jakości druku
decyduje rozdzielczość i jeśli dwie drukarki charakteryzują się
podobną (identyczną) to i wydruki będą podobne. Mam Lexmarka
1020, jak na razie jestem zadowolony.

>Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informację, proszę jednak o
>oszczędzenie sobie pouczeń o wyższości drukarek dwuzasobnikowych za
>1000-1500 PLN.

Nie wiem, czy dla sporadycznego użytku cartridge'a
kolorowego/czarnego potrzeba dokładać kilka setek i zamiast
pouczać o wyższości dwuzasobnikowych śmiał bym się z lekka z
tego. Co innego, gdyby to miała być praca w stylu heavy i jeszcze
z ciągłymi zmianami kolorów; ale do tego nie służą zabawki typu
Lexmark. A tak na co dzień? W pracy od 2 lat używam plujkę
HP500C. Też trzeba zmieniać ręcznie zasobnik dla druków
kolorowych ale jakiż to kłopot :-). Tego Lexmarka kupiłem do
domu, wydaje mi się dobrym nabytkiem. Nie wiem jak tu będzie z
uzupełnianiem atramentu - w tej HP kupuję atramenty i co jakiś
czas uzupełniam - wychodzi dużo taniej (około 1/3 ceny) niż
zmiana zasobnika. Ponadto porównując ceny drukarki (cena z
cartridgem colorowym!) z ceną cartridge'a czarnego (>20% !!), to
widać, że jest ona dość zaporowa :-).

Pozdrawiam
Adek

--