Re: WIN95 i "uciekajaca" pojemnosc twardego

Autor: Krzysztof Trybowski (trybik_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 17 Oct 1997 - 17:47:03 MET DST

> Najpostszym sposobem jest taki, jaki ja stosuję.

najprostszym to może tak...

> Raz na misiąc przegrywam wszystkie ważne dane na drugi dysk (zawsze je
> odpowiednio trzymam w odzielnych katalogach ) i piszę:
> FORMAT C: /s

a po ch....?
1. tracisz programy których nie trzeba ponownie instalować (dosowe oraz
niektóre windowsowe) -- no, chyba, że takch nie masz
2. jeśli ich nie chcesz stracić to musisz je przegrywać, a po co?
3. może się okazać, że jakaś dll lub coś w tym stylu jest mimo wszystko
potrzebna, a tu nie ma!

> Bardzo dobra metoda.

eeeeeeee tam...

Ja robię tak:
-zamieniam nazwę katalogu windy i usuwam zeń win.com (nowa instalacja windy
już nie wykryje starej kopii). zmieniam też nazwę "Program Files".
-instaluję nową windę
-usuwam te pliki starej windzie, które istnieją w nowym katalogu (z
wyjątkiem *.ini itp.) -- a więc wszystkie *.exe *.dll itp.
-instaluję wszystkie programy windowsowe (jeśli mi brak miejsca na hdd, to
równolegle usuwam stare kopie, ale tylko pliki, które znajdują się w nowych
instalacjach -- nie tracę danych i konfiguracji)
-kopiuję dane, część programów (te, których nie przeinstalowywuję -- ze
starego katalogu "Program Files" aktualnie ze zmienioną nazwą do nowego)
oraz uaktualniam skróty (w części już są, większość reszty wystarczy
przekopiować ze starego katalogu windy).
Zostaje mi reszta starego katalogu windy z plikami, które nie wydają się
być potrzebne (dll i inne syfy), choć to może być mylne, bo czasem jednak
taki plik może się przydać. Tak więc wystarczy przeglądnąć ten katalog,
większość można wywalić, a to co MOŻE (ale nie musi) się przydać zostawić i
do rar'a --> zostaje plik, w moim przypadku nie przekraczający 10 MB --
przy czym zysk z całej "akcji" to około 50-80 MB zwolnionego miejsca i
żadnych (no, prawie) strat w konfiguracji.

Uffffffff, ale sobie popisałem.

--
Krzysztof Trybowski
http://www.kki.net.pl/ktrybow