Re: Potepiam programistow peceta!

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 17 Oct 1997 - 13:23:35 MET DST

On Fri, 17 Oct 1997 09:17:17 GMT, Jaroslaw Zabiello <zbiru_at_silesia.pik-net.pl> wrote:

>I bardzo dobrze.

A ja nie lubie, jak komputer jest "madrzejszy" ode mnie... windoza tez
probuje byc madrzejsza...

>No to sie roznimy. Zwykle po przewaleniu jakiegos kloca na floppies
>wywalam go z HD. Wole pewnosc zapisu niz ciagle bieganie z
>dyskietkami.

Jak wczesniej pisalem - wystarczy sciagnac przez modem brakujace
fragmenty...

>Nie kazdy jest takim maniakiem aby w domu instalowac sobie Unixa.

Nie kazdy ma nerwy i opanowanie, zeby wytrzymac z windoze...

>Dzieki bardzo, nie mam czasu na bawienie sie w programiste.

czy napisanie "make" jest az tak trudne?

>BTW, lepszy od RAR'a Zip'a, ARJ i innych "gadow" jest nastepca ARJ o
>nazwie JAR - duzo szybszy, ma wiekszy wsp. kompresji i rozpoznaje
>dlugie nazwy plikow. Szkoda, ze istnieje tylko na PC i ze nie ma

Czy jest rowniez pod linuxa?

>Tu nawet nie chodzi o bledy podwojnych zapisow ale o sam fakt
>zasmiecania dysku roznymi DLL'ami. Czy te barany, ktore stosuja tyle

A mi chodzi o to, ze mimo iz program zapisal, jakie DLL-e wrzucil na dysk,
to potem o odinstalowaniu niektorych "zapomina"...

>DLL nie potrafia wkompilowac sobie odpowiednie biblioteki w kod
>wynikowy? Zapewnilo by to troche wiekszy plik wynikowy (co przy
>ciaglym spadku cen pamieci i dyskow ma raczej male znaczenie) i
>ogromna przejrzystosc - mniej plikow, ktore potem trudno usunac. Z

Taka juz filozofia windozy...

>potem przy deinstalacji, zwykle albo zostaja jakies smieci albo z
>rozpedu zostanie usuniety jakis DLL. i potem nie wiadomo, co sie sypie

Dokladnie - dobry pomysl (instalacja/deinstalacja) i gowniane wykonanie...
Dobre wykonanie mozna obejrzec w Debianie/Redhacie.

>To, co mnie przeraza, to fakt, ze Apple zachecajaco cos wspominal o
>stosowaniu techniki wspoldzielonych bibliotek. Ma to niby zapewniac
>mniejszy kod, lecz w praktyce hardware tanieje, i jest to mala korzysc
>w stos. do balaganu jaki potem panuje na dysku.

Wspoldzielone biblioteki sa dobre - program po ich dolinkowaniu statycznym
stalby sie dosc kobylasty... Mogloby to miec pewne zalety - np. na linuxie
bierzesz plik "netscape", kopiujesz na inny sprzet i uruchamiasz...
Problem jest w balaganiarstwie windozy, nie w idei bibliotek dzielonych...

>A z jakim blaszakiem chciales go porownywac? Wspomne tylko, ze LCII to
>szybkosc porownywalna z 386SX 16 MHz. Teraz jasniej?

Jasniej - przepraszam wiec macintoshe... Jak niedawno (jakis rok temu)
mialem sposobnosc pracowac na PowerMac-u, to mi sie podobalo...

>?

KDE, taki Window Manager pod Linuxa - wirtualne desktopy (niedostepne w
jakichkolwiek windoze), obiektowosc, kosz itp...

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)6455787|