Re: jaki HD wybrac PRO czy ULTRA ATA?

Autor: Adam Zams (EMITER_at_elektron.pol.lublin.pl)
Data: Wed 15 Oct 1997 - 14:59:19 MET DST

> From: "Bartosz Palusko" <bpalusko_at_polbox.com>
> Subject: jaki HD wybrac PRO czy ULTRA ATA?

> Mam problem chce kupic twardy dysk. Zastanawiam sie nad Seagate Medalist
> PRO 2.5GB lub jaki| o podobnej wielkosci na ULTRA ATA.
> Ponoc dysk ultra ata seagate'a kreci sie tylko z 4500 rpm a Pro 5400 rpm.
> Co powinienem wybrac? Prosze o opinie na ten temat.

Wszystkie Medalist-y Pro maja rzeczywiscie 5400rpm, a interfejs Ultra
ATA stosowany jest (na razie) tylko w modelach Medalist, ktory ma
4500rpm.
Wyzsza predkosc obrotowa to przede wszystkim lepszy czas dostepu
i wyzszy transfer wewnetrzy (up to 116Mb/s).
Seria Medalist jest duzo tansza: za cene 2.5GB MedalistaPro kupisz
3.2GB Medalist UltraATA. Roznice miedzy ATA-3 i Ultra ATA leza w
transferze zewnetrzym - zalezy na czym Ci bardziej zalezy.
Na szczescie w przyszlym roku beda Seagate-y UltraATA z 5400rpm
(od 3 do 8 GB).

Adam