Re: Co to jest format mp3 ?

Autor: Futszak (mars_at_rubikon.net.pl)
Data: Tue 14 Oct 1997 - 06:22:27 MET DST

> Ostanio dużo mówi się na liście o plikach
> w formacie mp3.Czy ktoś mógłby mi powiedzieć
> co to za format ?
> To tak z ciekawości.
> Pozdraawiam.
Zapewne kiedys zdarzalo Ci sie samplowac muzyke. Plik z zapisanym wyskokiej
jakosci dzwiekiem jest bardzo duzy, przykladowo sredniej wielkosci nagranie
to okolo 30-40 MB mniej na dysku.
Mpeg jest to generalnie norma do przesylania obrazu i dzwieku, mpeg3 jest
to ktoras z kolejnych wersji, ktora jest juz w stanie zmniejszyc plik
muzyczny i to z minimalna strata jakosci okolo dziesieciokrotnie.
Standard mpeg3 umozliwia przesylanie muzyki (monofonicznej) juz przy
przeplywnosci 8kB/s , czyli np.mozna odtwarzac muzyke bezposrednio z
dyskietki !!!.
Tak na marginesie to bez kompresji przy yej predkosci uzyskujemy jakosc
lacza telefonicznego, a wiec gdyby tak miec dostep cyfrowy do lacz
telefonicznych (taka przyjemnosci kosztuje ok.90zl/mies i nazywa sie ISDN)
to bysmy mogli przesylac muzyke monofoniczna z jakoscia CD za cene
polaczenia telefonicznego !!!

To mniej wiecej tyle.
Pozdrawiam.

--