Re: Drukarki: sublimacyjne, termo, suchy atr.

Autor: Jarosław Lech (jarlech_at_friko.onet.pl)
Data: Mon 13 Oct 1997 - 00:16:39 MET DST

 Maciej Bartkowiak napisał(a) w artykule <3440CF71.6EE5_at_et.put.poznan.pl>...

>Dorzuce jeszcze od siebie, ze koszt wydruku na drukarce termosublimacyj-
>nej jest horrendalny - od 2.5 do 5 USD za strone A4 (w zaleznosci od mo-
>delu). Na dodatek w przypadku tanich modeli jakosc wydruku i tak nie
>jest fotograficzna i pozostawia troche do zyczenia (z autopsji, sam uzy-
>wam takiej drukarki).
>W kontekscie szybko wzrastajacej jakosc kolorowych atramentowek, kto
>wie, czy nie powinienes wziac rowniez pod uwage tej technologii.
>Wszystko zalezy od zakresu zastosowania.
>
>pzdr
>
>--

> [...]

Dziekuje za informacje.
   Twoje zastrzezenie co do kosztow wydruku nie jest mi az tak strzaszne, bo
szefostwo uwaza, ze to akurat nie jest najistotniejsze (w domysle: na to
pieniadze musza sie znalezc. Od siebie dodam, ze tych kolorowych wydrukow
wysokiej jakosci nie bedzie znow tak wiele, a od wydrukow kiepskiej jakosci
jest zwykla plujka 300dpi). Cenna dla mnie jest informacja, ze nie warto sie
szarpac na tanie i proste drukarki sublimacyjne ze wzgledu na i tak nie
rewelacyjna jakosc wydrukow. A czy moglbys podac z jaka drukarka masz takie
doswiadczenia?
  Natomiast co do drukarek atramentowych o wysokiej rozdzielczosci - tak,
ale maja jedna wade: wystarczy wziac taki wydruk do spoconej (mokrej) reki i
juz po nim (nie mowiac o tym, ze czasem nad tym, co bedziemy drukowac, ktos
moze sie rozplakac). A to troche utrudnia sprawe, tym bardziej, ze Ty
rozpoznasz druk atramentowy i ja go rozpoznam i obydwaj wiemy, czego nie
nalezy z tym robic, ale ilu ludzi o tym nie wie... (tacy gliniarze, na
przyklad :-)))).
  Pozdrawiam
         Jaroslaw Lech
jarlech_at_friko.onet.pl