Re: płacenie przez Internet kartą

Autor: Dariusz Kotowicz (Darek_at_hermes.cpu-zeto.com.pl)
Data: Sun 12 Oct 1997 - 00:22:37 MET DST

Artur Jarkiewicz wrote:
 Niekoniecznie musi byc obsluga. Kiedys placilem w IKEI karta VISA to
> kasjerka wybila numer na terminalu i od razu pojawil sie na
> wyswietlaczu, z tym, ze takimi wielkimi wolami, ze widziala go polowa
> ludzi stojacych do kasy. I jaka mam gwarancje, ze ktos mi sie nie
> podepnie potem do rachunku ?
>
> Pozdrowka.
> Artur.

Sledze dyskusje i zauwazylem jeden blad: mozna placic
karta na odleglosc /siec,telefon,fax/ bez wlasnego
podpisu ale trzeba zawsze w takim wypadku podac date
waznosci karty /m/r/.Bez tego transakcja nie dojdzie
do skutku.Sam numer czyjejs karty nie wystarczy do
zamowienia towaru - a na wyswietlaczu byl zapewne
tylko numer karty.Poza tym kelner w restauracji,nawet
jesli spisze sobie wszystkie dane to i tak nie skorzysta
z nich w restauracji ani sklepie,bo nie bedzie mial fizycznie
tej karty.Podepnie sie do internetu,zamowi na czyjes
nazwisko ale ze swoim adresem i od razu wpadnie.

Zreszta caly system opiera sie na duzym zaufaniu
i zabezpieczeniach typu PIN-kod przy gotowce i wbrew
pozorom jest dosc bezpieczny.Niebezpieczne moze byc
tylko zgubienie lub kradziez karty i nie zgloszenie
tego natychmiast do banku.Stad m.in.banki podaja
najczesciej darmowe numery telefoniczne do takich
zgloszen.Ich wykaz dostaje sie wraz z pierwsza karta.

Oczywiscie sa afery z kartami,ale jesli o nich slychac
to znaczy,ze jednak predzej czy pozniej sie wpada.

Pozdrawiam,

--
 ______
|      \
e-mail:Darek_at_client.cpu-zeto.com.pl
e-mail:darkoto_at_194.204.188.29
|       / |   _   ||   |_) /| ____||   __  \ tel.0048 75  76 73 255
Dariusz Kotowicz,MD  Pediatric Surgeon  Jelenia Gora  Poland