Re: AWE 32 czy AWE 64 ???

Autor: Robert Slaski (slaskir_at_ee.pw.edu.pl)
Data: Thu 09 Oct 1997 - 23:01:45 MET DST

milosz danielewski wrote:

> Jak to nie wykombinowali ? Ktos mnie przekonywal, ze w NT jest tzw.
> HAL ( Hardware Abstract Layer ), ktory umozliwia odpalenie jednego
> kodu na dowolnym sprzecie pod kontrola NT - czyli cos w rodzaju
> emulacji procesora !

Ano jest tam cuś takiego (można to chyba podciągnąć pod koncepcję
mikrojądra). Wydaje mi się jednak (nie studiowałem wnętrza entki), że
nie umożliwia to odpalenia dowolnego kodu binarnego, a jedynie upraszcza
przenoszenie systemu na różne platformy (jak sama nazwa HAL wskazuje -
wyższa warstwa systemu nie wie nic o architekturze sprzętu, a korzysta
z udostępnianych przez HAL funkcji i zasobów.

> ps. piszemy oczywiscie o emulacji peceta na pececie.

No właśnie. Np o emulacji Pentium na i386 :))

Pozdrawiam,

--
       ,
Robert Slaski